Toyota s hybridem Prius C boduje v USA

Jen vzhůru?
Prius C využívá
k pohonu zážehový
čtyřválec o objemu
1496 cm³ s výkonem
54 kW, doplňuje
jej elektromotor
s výkonem 45 kW.
Celkový výkon
systému činí 73 kW

Jen vzhůru? Prius C využívá k pohonu zážehový čtyřválec o objemu 1496 cm³ s výkonem 54 kW, doplňuje jej elektromotor s výkonem 45 kW. Celkový výkon systému činí 73 kW Zdroj: Toyota

Toyota prodala za úvodní tři dny více nových vozů Prius C než Chevrolet Voltů či Nissan Leafů za měsíc. Prodeje revolučního hybridu Volt jsou stále slabé, nepomáhá jim ani to, že ceny paliv se ve Spojených státech vyšplhaly na místní poměry do „astronomických“ výšek. General Motors proto přerušil jeho výrobu na pět týdnů.

Zato malý hybrid Toyota Prius C jede, během úvodních tří dnů prodejů si ho zakoupilo více lidí než značek Volt nebo Leaf za celý měsíc. Nový malý pětidveřový hatchback Prius C se objevil na trhu 12. března. A s trhem tento nejmenší člen značky Prius zamával. Během tří dnů bylo prodáno 1201 vozů. Na „zelené“ auto působivé číslo.

GM minulý měsíc prodal ve Spojených státech 1023 ChevDatsun roletů Volt, což bylo dvakrát více aut než v lednu (tehdy prodali jen 603). Nissan Leaf si pořídilo v průběhu prvního měsíce letošního roku pouze 478 řidičů. Vysvětlení tak chabých prodejů? U Chevroletu Volt se nabízí samo. Motoristé v USA jsou stále opatrní při nákupu nové drahé technologie u společnosti, která se potácela před necelými dvěma roky na pokraji krachu.

A pak jsou tu peníze. Právě ty zřejmě vychýlily jazýček vah tak razantně ve prospěch Toyoty. Japonská automobilka totiž nabízí nový vůz za hodně příznivou startovací cenu – Prius C stojí méně než 20 tisíc dolarů. Nezanedbatelná není ani skutečnost, že Toyota přišla v USA se „zelenými“ auty jako první. A lidé jí věří.