Ve stopách Alibaby: SoftBank startuje indický internetový byznys

Ilustrační koláž

Ilustrační koláž Zdroj: profimedia.cz, kolaz E15

Japonská telekomunikační a mediální skupina SoftBank chce podpořit rapidně rostoucí odvětví indického on-line byznysu. Společnost koupila strategický podíl v budoucí předpokládané hvězdě odvětví Snapdeal a do celého byznysu hodlá investovat deset miliard dolarů. Informuje o tom agentura Reuters.

Koupě významného podílu v internetovém tržišti Snapdeal Japonce přišla na 627 milionů dolarů. Je součástí honu mezinárodních investorů na rozvíjející se byznys s obrovským potenciálem. Indie nabízí třetí největší počet uživatelů internetu na světě, ale on-line obchod je zatím zanedbán.

Z pohledu SoftBank, která drží třetinu v čínském internetovém obchodě Alibaba a její kasa přetéká hotovostí, jde o další zahraniční akvizici, pomocí nichž se snaží kompenzovat sotva znatelný růst doma. Že nemá hluboko do kapsy, dokládá loňský nákup majority v americké telekomunikační společnosti Sprint Corp. za 21,6 miliardy dolarů.

Investiční plán japonské firmy poodhalil výkonný šéf SoftBank Masajoši Son. „Jsme ochotni v příštích deseti letech investovat více než deset miliard dolarů,“ řekl Son indické CNBC. „Jsem přesvědčen, že Snapdeal má potenciál stát se indickou obdobou Alibaby,“ dodal.

Velikost nabytého podílu ve Snapdealu japonská společnost nespecifikovala. Stane se prý však největším investorem. Podle zdroje Reuters SoftBank bude držet kolem 30 procent firmy. Podíl získá koupí nových akcií. Celý Snapdeal by tak byl oceněn na zhruba dvě miliardy dolarů. On-line obchod Snapdeal prodává všechno možné a má 25 milionů registrovaných uživatelů.

Proti Uberu
SoftBank zároveň oznámila, že se přidala ke stávajícím investorům v bombajské společnosti ANI Technologies, která provozuje mobilní aplikaci pro objednávání taxi. Postavila se do čela investorského konsorcia, které do konkurenta známější služby Uber hodlá nasypat 210 milionů dolarů.