Velký hokejový rozvod: extraligu bude řídit svaz

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Českou hokejovou extraligu bude od příští sezony řídit Český svaz ledního hokeje (ČSLH). Vyvrcholily tak spory mezi svazem a Asociací profesionálních klubů (APK), která řídila českou nejvyšší soutěž od roku 2000.

APK vypověděla svazu smlouvu o řízení extraligy koncem listopadu. Hlavním důvodem byl úmysl APK uzavřít extraligu a nepouštět do ní další týmy. Asociace, která je majitelem marketingových práv extraligy, se poté snažila smlouvu se svazem znovu uzavřít, vedení českého hokeje na to ale nepřistoupilo. Od června tak povede extraligu sám svaz. Ředitelem extraligy bude bývalý hokejista Josef Řezníček.

„Vzhledem k tomu, že asociace deklarovala v posledních dnech opět úmysl uzavřít extraligu, což je v diametrálním rozporu s názorem svazu, jsme se rozhodli, že by bylo neseriózní, abychom dva a půl měsíce před koncem našeho mandátu zavázali budoucí vedení svazu smlouvou, která by měla trvat následujících několik let,” uvedl pro ČTK předseda svazu Tomáš Král. V červnu se bude konat valná hromada, která určí nové vedení svazu.

Po ní by se mělo rozhodnout, jak se bude extraliga dále hrát. Jisté je jedno: svaz nesouhlasí s uzavřením extraligy.
Pravděpodobná je dokonce varianta, že by se ještě více otevřela, tedy že by se v baráži o postup a sestup utkalo více celků z extraligy a první ligy. Nyní hraje baráž poslední tým extraligy s vítězem první ligy.

Klubovou asociaci rozhodnutí svazu zaskočilo. Podle prezidenta APK Ladislava Blažka, marketingového ředitele Slavie, jsou za rozhodnutím svazu jiné důvody než ty oficiálně uvedené. „Vidím v tom podtext v podobě nového výběrového řízení na marketingového partnera,“ prohlásil Blažek.

Český hokej tak čekají krušné týdny. APK totiž extraligu financuje pomocí svého marketingového partnera, hráče platí kluby. Spory mohou zasáhnout i národní tým, neboť o uvolňování hráčů do reprezentace rozhodovaly kluby na základě platné smlouvy. Ta nyní chybí. Očekávat se dá i revolta některých celků, které dlouhodobě nesouhlasí s kroky svazu. V krajním případě, kterého se ovšem Král podle svých slov neobává, by některé kluby mohly usilovat o založení vlastní soutěže.

Marketingovým partnerem extraligy je nyní společnost BPA sport marketing. Její kontrakt vyprší po příští sezoně. APK již hledá nového partnera, požaduje 160 milionů korun ročně.