Víno se stává oblíbeným vánočním dárkem

Exkluzivní doušek k vánocům

Exkluzivní doušek k vánocům Zdroj: archiv firem

Víno se stává oblíbeným vánočním dárkem. Vinaři před Štědrým dnem uvedli na trh několik novinek. Snaží se kupující nalákat na ocenění ze zahraničních soutěží nebo na novinky, kterými jsou i sekty.

Podle Pavla Večeři z Vinařského fondu je víno jako dárek atraktivní. „Najde se skutečně jen málokdo, kdo kvalitní víno neocení. Moravská a česká vína jsou navíc nesmírně rozmanitá v odrůdách, chutích a vůních, takže se mezi nimi dá vybrat ideální dárek pro každého,“ uvedl Večeřa.

Zajímavý je podle něj i výběr vína. „Hledání ideálního vzorku pro nejrůznější povahy obdarovávaných se může stát příjemnou zábavou i dobrodružstvím. Nakupující v obchodě, vinotéce nebo u vinaře navíc najde jistě dostatek inspirace i pro obdarování sebe samého,“ myslí si Večeřa.

Novinku před vánočními svátky připravilo Vinařství Volařík z Břeclavska. Poprvé připravilo sekt z odrůdy ryzlink vlašský a další jako cuveé z rulandy bílé, sauvignonu a chardonnay. Surovinou pro výrobu byly hrozny z vinic pod Pálavou, sekty zrály 21 měsíců v lahvi. Na trh firma dala přes pět a půl tisíce lahví. „Jde o sekty s jemným a vytrvalým perlením. Zatímco cuveé je v chuti ovocné, ryzlink vlašský nabídne minerální slanost,“ uvedl sommelier vinařství Jiří Balga.

Podle obchodního ředitele Vinselektu Michlovský Miroslava Majera je víno atraktivní jako dárek zejména pro firmy. Některé si vína pro své věrné zákazníky a obchodní partnery vybírají i ve dvoukolových degustacích. „Myslím, že dárek v podobě láhve někomu blízkému, z jeho oblíbeného vinařství nebo oblasti, musí vždy potěšit,“ uvedl Majer. Vinselekt Michlovský podle něj láká zákazníky například na vína oceněná v mezinárodních soutěžích.

Víno jako firemní dárek před Vánoci na svém webu propagují například i Vinné sklepy Lechovice. Firma láká zájemce i na své nejoceňovanější víno v soutěžích - ledové víno Frankovka 2007.