Volkswagen sází na luxus. Chce v Evropě více prosadit Bentley

Bentley

Bentley Zdroj: Autorevue.cz

ČTK
Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá zvýšit prodej své britské luxusní značky Bentley v Evropě navzdory nepříznivým podmínkám na trhu. Uvedl to šéf značky Bentley Wolfgang Schreiber.

„Evropu neodepisuji,“ řekl Schreiber pro list die Welt. Upozornil, že značka Bentley má relativně silný podíl na britském trhu, ale ve zbytku Evropy ještě disponuje prostorem k růstu. Loni se prodej vozů Bentley v Evropě mimo Británii zvýšil o 12 procent.

Celosvětový prodej vozů Bentley loni podle agentury DPA vzrostl o 22 procent na 8510 aut. Firma již dříve uvedla, že hodlá do roku 2018 prodej zvýšit na 15 tisíc vozů.

Mateřská společnost Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.

Poptávka v Evropě je nyní pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Podle poradenské firmy LMC Automotive letos prodej celkový aut v Evropě klesne o 1,7 procenta na 17,8 milionu vozů.