Volvo víří vody v Německu

Volvo

Volvo Zdroj: Volvo

Volvo se přibližuje svým největším rivalům na jejich domovské půdě v Německu. Tlačí v klíčovém ukazateli, kterým je průměrná prodejní cena nových aut. Poslední výsledky Volva ukazují, že ambiciózní plány šéfa značky Stefana Jacobyho se začínají naplňovat.

Volvo obsadilo v roce 2011 čtvrté místo. Auta švédské značky se prodávaly v Německu v průměru za 35 039 eur, což byl o 3,7 procenta lepší výsledek oproti roku 2010. Uvedlo to Centrum pro automobilový výzkum (CAV) Duisburské univerzity.

Průměrná cena prodaných nových aut značky Volvo byla jen o 1281 eur nižší než průměrná cena prodaných nových vozů značky Audi. Ta vzrostla v roce 2011 o nicotných 0,3 procenta na 36 320 eur.

Na prvním místě žebříčku se umístilo BMW (39 938 eur) jen těsně následované značkou Mercedes Benz (39 912 eur).
Volvo neskrývá ambici vklínit se mezi německé prémiové značky na největším evropském trhu. Plán Jacobyho zní zdvojnásobit roční prodeje na 800 tisíc vozů do roku 2020.

Cíle pro Evropu jsou podobně ambiciózní: na konci desetiletí prodávat ročně 390 tisíc aut, to by byl skok o 61 procent oproti současnému stavu. Co se týká ale celkových prodejů v Německu, má Volvo stále co dohánět. Mezera mezi ním a německými konkurenty je zatím obrovská. V loňském roce Volvo v Německu prodalo 33 888 aut, zatímco Mercedes-Benz 285 651 a Audi 250 708 (podle údajů KBA).

Některé údaje ze studie CAV:

Průměrná cena prodaných aut v Německu loni vzrostla o 3,9 procenta na 25 893 eur.

Fordy stály v průměru o 2150 eur více než vozy značky Opel (21 526 eur versus 19 381 eur).

Průměrná cena prodaných vozů Hyundai byla téměř o 1000 eur vyšší než u Fiatu (15 976 eur versus 14 994 eur). Průměrná cena prodaných vozů Nissan vzrostla o 13 procent na 20 123 eur.