Výdaje do internetové reklamy loni přesáhly 30 miliard eur

Internetová reklama loni podle studie rostla dvouciferným tempem již pátý rok v řadě. Je tak nejdynamičtější formou inzerce a překonává také růst celoevropského HDP, uvádí závěrečná zpráva AdEx Benchmark, kterou v Česku představilo Sdružení pro internetový rozvoj.
Největší kategorií z hlediska on-line reklamy zůstává reklama ve vyhledávání, a to 14,8 miliardy eur. Vysokou dynamiku vykazuje bannerová inzerce, která vykázala 10,9 miliardy eur, hlavně díky zvýšenému zájmu o videoreklamu, sociální média a takzvané programatické obchodování na rozvinutých trzích. Stále využívanější je i reklama v mobilních zařízeních, která nyní představuje 18procentní podíl na celkových výdajích.
Silnější růst on-line inzerce ve střední Evropě
Zpráva poukázala na specifika v jednotlivých zemích a regionech. Západní Evropa má ve srovnání s východními státy obecně silnější postavení internetu, větší podíl reklamy ve vyhledávání a rozvinutější programatické obchodování. Region střední a východní Evropy pak vykazuje silnější růst on-line inzerce, což je ovlivněno i rozšiřováním a zkvalitňováním internetového připojení.
Nejvyšší výdaje do internetové reklamy na hlavu jsou podle statistik v Británii, skandinávských zemích, Nizozemsku, Švýcarsku a Německu. Česko je s 34 eury na obyvatele a rok blízko evropskému průměru (42 euro).