Svědčí o tom data webových analytiků firmy StatCounter. Ještě před rokem atakoval tržní podíl Googlu na americkém trhu 80 procent, zatímco googlování přes Yahoo! volilo pouhých sedm uživatelů ze sta. Google je zároveň v nejhorší kondici od okamžiku, kdy StatCounter začal strukturu trhu sledovat, tedy od roku 2008. Pro akcionáře světové vyhledávací jedničky je proměna sil v zámoří toxická.
Jen od Nového roku ztratily akcie Googlu šest procent, a jsou tak nejlevnější od štěpení hodnoty podílů v dubnu loňského roku. Příběh těch, kdož vsadili na horkou kartu Yahoo! je právě opačný. Za stejné období si totiž přišli investoři na této akcii na více než 40procentní zisky.
google vyhledávač |
Yahoo! se na pětileté spolupráci s Mozillou dohodlo loni v prosinci poté, co se manažeři firmy provozující známý prohlížeč Firefox nedohodli na další spolupráci právě s Googlem, který se soustředil na rostoucí zájem o svůj prohlížeč Chrome. „Nyní půjde o to, zda uživatelé Firefoxu nepřepnou zpátky na Google,“ uvádí šéf StatCounter Aodhan Cullen. Vyhledávač od Mozilly používá za Atlantikem kolem dvanácti procent uživatelů internetu a je po Exploreru od Microsoftu a Chromu trojkou zdejšího trhu.
Loni zároveň vypršelo období, kdy Google sloužil jako hlavní vyhledávač v browseru Safari od Apple. Podle expertů vsadí Jablko propříště na hledač Bing od Microsoftu, ten už je nyní standardem v iPhonech a iPadech. „Pozice Googlu na trhu se tak bude dále zhoršovat,“ uvádí lednová analýza expertů zámořské firmy Zacks.