Zprávy z lepší společnosti: luxus v Praze na vzestupu

Pařížská ulice

Pařížská ulice

Každý chce to, co je dobré. Co je pak obzvlášť dobré, prestižní, exkluzivní… to je luxus. A poptávka po luxusním zboží v Praze roste.

Zatímco prestiž a prémiové ceny jsou trvalé atributy koupě luxusního zboží, samotná podstata luxusu se mění. Představuje něco, od čeho se náš životní styl masové spotřeby vzdálil: aspekt kvality a pohodlí. Nyní se postupně vrací a zájem po něm roste. V každém případě znamená jedno – kvalita není levná.

Vkus a poptávka po kvalitě se v Praze ubírají správným směrem. Pryč je provinční přístup k luxusu, kdy se měřítkem vkusu stala značka, nikoliv kvalita. Nakupování „značky pro značku“ stejně jako záliba v padělcích jsou na ústupu. Porsche, hodinky Rolex, ikonická Birkin Bag od Hermés, prsten Trinity od Cartier nebo luxusní reality, zákazníci dnes vědí, jaké zboží kupují a jsou ochotni si připlatit.

To, že je luxusní trh u nás na vzestupu, potvrzuje rostoucí poptávka po širokém spektru luxusního zboží, nejen módních značkách a špercích. Rostoucí trend vykazují prodeje luxusních aut, mimo nejčastěji prodávané značky Audi, BMW či Mercedes se po pražských ulicích prohání i nejeden vůz z kategorie nejluxusnější, ikonický Rolls-Royce. Milovníci luxusu též stále častěji hledají bydlení na lukrativní adrese. Mezi nejatraktivnější nemovitosti se řadí zrekonstruované domy s výhledem na historické jádro města. Poptávka po luxusních realitách je veliká. V Praze není problém prodat byt v hodnotě 30 milionů korun. Luxusem největším je v dnešní době volný čas. Roste také počet lidí, kteří jsou ochotni ve volném čase utratit mnoho peněz a chtějí za své peníze unikátní a luxusní zážitek. Praha láká velkým množstvím stylových restaurací, kam se bez rezervace není prakticky možné dostat, nabízejících gurmánské zážitky na světové úrovni. Michelinské hvězdy, trendy design, prvotřídní servis a tomu odpovídající ceny.

Pražský trh je připraven utrácet a otevírají se nové obchody s luxusním zbožím. Synonymem luxusu v Praze je zaručeně Pařížská ulice, nákupní nebe náročné klientely. Tato původně obyčejná pražská ulice se po revoluci začala radikálně měnit v pražský domov prestižních značek světové úrovně. První značkou, kterou Pařížská ulice přivítala, byl Hermés, následován králem kabelek Louis Vuittonem a postupně zde vyrostla řada dalších butiků. Dnes je již na této adrese prakticky plno a nové obchody se otevírají v blízkém okolí. Trh s luxusem je vysoce konkurenční a náročná klientela si žádá špičkové produkty a neustálé inovace. Chce být informována o novinkách a trendech.

Toho si všiml Martin Hošek s manželkou Michaelou, zakladatelé projektu www.parizskaulice.cz, a vytvořili tak pražské nejluxusnější ulici vlastní virtuální identitu. Na jedné adrese nyní zákazníci luxusních butiků nenajdou pouze adresář obchodů, ale též novinky ze světa nákupů a nabídku toho nejzajímavějšího a nejaktuálnějšího z dění z této nákupní oázy. Podstatou portálu je komplexnost a aktuálnost přehledu o dění v Pařížské ulici - aktuální nabídka butiků, nové kolekce, limitované edice či informace ze společenského života. „Každá novinka v Pařížské ulici se obratem uveřejní na webu, zákazníci již nebudou muset hledat na stránkách jednotlivých butiku, ale vše nalezenou na jedné adrese“ říká Martin Hošek.

Lidé chtějí chuť luxusu v každodenním životě a pro tuto zkušenost jsou ochotni utratit o něco víc. Luxus je obdivován i zavrhován, vystavován obdivu i skrýván. Jisté je jedno. Každý má k němu nějaký vztah. Tak co, kdy plánujete koupit svůj kousek luxusu?