„Digitál“ po eurovolbách čeká méně regulace, zato více vymáhání

Zdroj: Grafika e15

Sledování předvolebních prohlášení kandidátů do europarlamentu je až na výjimky bolestivé, protože většinou bojují v minulých válkách o migraci, Green Deal nebo spalovací motory. To jsou přitom témata, o jejichž znovuotevírání nemá většina evropských států moc zájem, a v případě toho posledního o „záchranu“ příliš nestojí ani evropské automobilky.

Přitom na evropské úrovni se budou dít velmi zajímavé věci třeba v oblasti digitální ekonomiky. Dosluhující komise byla v tomto odvětví doslova hyperaktivní a dokázala během pětiletého funkčního období prosadit celou řadu zásadních regulací namířených především na digitální giganty, jako je Meta, Google nebo TikTok. Akt o digitálních službách a akt o digitálních trzích, které chrání práva uživatelů a vymezují povinnosti platforem v předcházení rizikům v případě prvního a jejich povinnosti vůči menším konkurentům v tom druhém, jsou tak v plné síle.

Komise už je aktivně používá, po platformách chce nejrůznější informace, provádí všemožná vyšetřování a americkým i čínským digitálním firmám dává najevo, že to v Evropě nebudou mít tak jednoduché jako v minulosti. Před finálním schválením je akt o kybernetické odolnosti, který má nařídit výrobcům i dovozcům jakéhokoli zařízení, jež se připojuje k internetu, minimální (a dost vysokou) úroveň kyberbezpečnosti.

Další regulace až poté, co zavedeme ty už schválené

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!