Glosa: Investiční klub, nebo postmoderní sekta?

Snímek z propagačního videa OctaPartners

Snímek z propagačního videa OctaPartners Zdroj: octapartners

Jan Vávra

Vůči marketingovému kouzlu jsou nejméně imunní ti, co okázale deklarují opak. Ukazuje to případ OctaCoinu, fakticky bezcenné kryptoměny, ze které ale „soukromý investiční klub“ OctaPartners prý dokáže udělat jeden ze zdrojů astronomických zaručených výnosů.

Holt pyramidová hra může získat mnoho názvů, princip v podobě nutnosti získávat stále nové a nové členy zůstává. I to lze třeba marketingově pojmenovat třeba jako utváření a utužování komunity.

Konkrétně propagační materiály OctaPartners pak nešetří s výrazy o vítězích, vizionářích a dobrodruzích, nechybějí záběry z každoročních srazů „partnerů.“ Rýsují komunitu úspěšných.

Černá magie

Utváření komunity lze zase dále brát jako jeden z prvků „osobního rozvoje“, který propagátoři OctaPartners rádi oslavují sdílením tematicky laděných článků na sociálních sítích.

Místo znalostí kryptovalut se daní jedinci chlubí motivačními citáty, což člověka vede k úvaze, že jako postmoderní sekta by byli jistě úspěšnější než investoři. Předstírat úspěch se jim totiž očividně celkem daří. Ostatně jakékoliv vyjádření pochybností před svými kamarády a známými by znamenalo, že jednotliví „OctaPartneři“ ztratí zdroje provizí z multi-level marketingu.

Pokud se ale parta lidí dokázala vzájemně přesvědčit, že má cenu nasypat do pochybné kryptoměny statisíce a miliony, k sektářství a černé magii mají slušné předpoklady.