Zápisník Štěpána Brunera: Letecké trable

Zdroj: profimedia.cz

Po sérii mezinárodních trapasů se stávkující německou vládní letkou došla Luftwaffe trpělivost a objednává zbrusu nové stroje. Rozhodnutí hájí tím, že stávajícím airbusům je už dvacet let. Takový argument je ale přinejmenším podivný. Vždyť současné Air Force One slouží už 28 let a zprávy o tom, jak americký prezident musel kvůli poruše letadla zrušit program, si moc často nepřečtete.

Václav Fischer shání peníze pro své nové aerolinky. Vlastním jménem vydává emisi dluhopisů o objemu 10 milionů korun. Vzhledem k tomu, kolik stojí provoz letecké společnosti, jde o drobné, které jste schopni v dopravním letadle „propálit“ ani ne za týden provozu. Alespoň že Fischer za dluhopisy ručí svým majetkem. Nejspíš tím, o který byl podle svých slov v Česku okraden.

Vývoj nové evropské stíhačky věrně odráží situaci na politické scéně. Zatímco aktuálně létající stoje Eurofighter Typhoon vznikly pod patronátem Německa a Velké Británie, jejich nástupce v duchu nedávno obnoveného svazku Berlína a Paříže postaví francouzské a německé firmy.