Zdeněk Pečený: Luxus bez loga

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15

Zavedené luxusní značky jako Louis Vuitton, Gucci či Prada mají problém. Jejich výrobky a loga jsou příliš nápadné, a to už jejich nejbohatší zákazníci nechtějí. Netouží po tom, aby je někdo škatulkoval a hned věděl, kolik jejich kabelka, taška či boty stojí.

Daří se naopak značkám, jež na své výrobky loga neumisťují, například Delvaux či Celine. Na návrat se chystá i Gucci s kolekcí bezlogových kabelek. Nové výrobky by se měly rychle ujmout i na tuzemském trhu.

Česko je snad místem, kde se zrodila závist, a proto je diskrétnost a nenápadnost na místě. Jednoduše milovníci výrazných log luxusních značek by si už tyto značky kupovat neměli. Okatá loga o majitelích říkají něco jiného, než „mám na to“. A je lhostejné, zda je kupují v Pařížské třídě či v tržnici.

Konkurence patrně donutila Apple zlepšit zásobování novými výrobky. Sázení na věrnost zákazníků už bylo také do nebe volající. Už nepůjde nechat stát zájemce o iPad ve frontě táhnoucí se několik bloků a skladem mít pár kusů, jak na vlastní kůži zažil autor těchto řádků na podzim 2012. Minulý týden byl obrázek na newyorské páté avenue docela jiný.

Žádné dlouhé fronty, zato plné sklady. Apple za minulostí patrně udělal tlustou čáru. „Jasně že máme iPady skladem,“ odpovídá dotčeně na dotaz zaměstnanec Apple Storu. Jakoby se snad někdy stalo, že je neměli.
Apple se musel změnit.

Nový iPad je sice velmi pravděpodobně nejlepším tabletem na trhu, ale opravdu ho za v průměru patnáct tisíc potřebujeme? Pravděpodobně ne.