Meziroční růst o více než 400 % navzdory ekonomické situaci? Společnost Eighty8 odhaluje klíč k úspěchu

Zdroj: Eighty8 s.r.o.

Zatímco mnoho podnikatelů v posledních měsících bojuje o přežití, společnost Eighty8, za kterou stojí zakladatel Patrik Girgle, raketově roste. Meziročně dokonce o více než 400 %, přičemž v posledních měsících je nárůst ještě dynamičtější. Co je tajemstvím tohoto úspěchu?

„Na začátku jsem chtěl celý projekt odpískat“

Pod značkou Eighty8 se skrývá široká škála špičkových CBD a HHC produktů. A i když je zájem veřejnosti o legální výrobky z konopí v posledních letech čím dál větší, prorazit v tomto odvětví rozhodně není jednoduché. Před 4 lety, kdy firma začínala, měl před sebou Patrik Girgle nelehkou cestu – chtěl dostat produkty mimo konopnou komunitu, představit je běžným lidem a zbourat předsudky o konopí a výrobcích z něj.

Vzhledem k tomu, že prodej CBD a HHC produktů nemá skoro žádná pravidla, mnoho firem v tomto odvětví podniká tzv. na „pankáče“, tedy bez jakékoliv kontroly a certifikace produktů, které uvádí na trh. Cílem Eighty8 však od začátku bylo dělat věci perfektní ve všech ohledech. „Nejenže chceme zákazníkům nabídnout tu nejvyšší možnou kvalitu bez kompromisu, a navíc vše obalené ve skvělém designu, ale zároveň vše plně certifikované a bezpečné “.

„Chtěl jsem od začátku nabízet jen to nejlepší a moje zarputilost prodávat pouze nejkvalitnější konopí a produkty z něj mě skoro dovedla k bodu, kdy jsem celý projekt chtěl odpískat.“ Naštěstí se tak nestalo a po několika cestách po Evropě se spojil s dodavateli, kteří byli schopni jeho představy naplnit.

Klíčové je obklopit se správnými lidmi, mít jasnou vizi, směr a neustupovat

Můžete mít skvělý nápad, perfektní produkt a vyladěnou marketingovou strategii, ale pokud vám chybí ten správný tým, úspěšnou značku budete budovat těžko. Společnost Eighty8 vznikla před 4 lety, kdy Patrik začínal jen s manželkou a grafikem, se kterým vytvořili unikátní vizuál e-shopu. Po roce a půl práce se začali přidávat zaměstnanci na pomoc s expedicí a balením.

Opravdový zlom však přišel ve chvíli, kdy se do té doby „rodinný tým“ rozšířil o současného obchodního ředitele, Jana Glose. Poměrně krátce po tom totiž celkový počet lidí, kteří se na projektu podílejí, vystřelil téměř na 50. Přímo ve firmě však pracuje jen 12 z nich. „Spolupracujeme úzce s marketingovou agenturou WOXO, která čítá přes 10 lidí, se třemi grafiky, a navíc outsourcujeme procesy výroby u kterých je to možné,“ vypočítává Jan.

Prodej na retailovém trhu Eighty8 posunul na jiný level

Se spolehlivým týmem mohla začít společnost Eighty8 plnit své odvážné cíle, mezi které patří mimo jiné i prodej výrobků na retailovém trhu. Právě ten značku Eighty8 odrazil do jiného levelu podnikání, než si Patrik vůbec na začátku dokázal představit. „V současné době jsou naše produkty dostupné na více než 1000 obchodních místech, například v síti Traficon, Relay, Insportline, Travel free a dalších.“ Mimo to spolupracují také s ostatními e-shopy a speciálkami na CBD produkty v Česku, kterým dodávají jak zboží pod značkou Eighty8, tak také výrobky na míru.

Pro Eighty8 je důležité být lidem blízko nejen v prodejních kanálech, a tak v novém roce plánují své zákazníky potkávat ještě intenzivněji: „Chceme být na zajímavých hudebních, sportovních a jiných kulturních akcích a bavit lidi. Rádi bychom se více věnovali také našemu projektu Rozchillujse, který právě s tímto velmi úzce souvisí.“

Vyberte si jinou cestu než konkurenti

A právě vztahem se zákazníky se Eighty8 liší od konkurence – je to lifestylová značka, která je vždy poblíž, baví, spojuje lidi a zlepšuje jim každodenní život, ať už na úrovni zdraví nebo nálady. Není tedy divu, že tyhle pozitivní vibrace otevírají firmě dveře i v zahraničí: „Se zahraničním obchodem v tuto chvíli teprve začínáme, nicméně máme velmi dobré zpětné vazby, podle kterých se dá usuzovat, že ani na těchto trzích nezůstanou naše výrobky přehlíženy,“ říká Jan. Cílem tedy je spustit od 1.1.2023 doménu eighty8.com a začít obchodovat B2C napříč celou Evropou. Další výzvou bude najít silné partnery pro distribuci po celé EU v retailu.