Jan Kotrbáček: Starší obchodní centra se musejí změnit

Jan Kotrbáček

Jan Kotrbáček Zdroj: ctk

Přestože trh nákupních center je již v České republice velmi zahuštěný, jejich výstavba stále není u konce, soudí vedoucí maloobchodního týmu v poradenské firmě Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

E15: Je v Česku ještě prostor pro vznik dalších obchodních center?

Dochází a bude docházet k rozšiřování úspěšných nákupních center a center s potenciálem dalšího rozvoje. Prostor pro zcela nová obchodní centra vidíme zejména v Praze – lokalita Vítězného náměstí v Praze 6, dále v Holešovicích v rámci projektu Bubny a také v okolí Nákladového nádraží Žižkov. Mimo hlavní město vidíme potenciál menšího centra ve Zlíně, v centru Plzně, Karlových Varech nebo menšího projektu v Jablonci nad Nisou.

E15: Dočkáme se dalších rekonstrukcí obchodních center? Jak se budou proměňovat?

Ano, a to zejména na trzích, kde panuje konkurence typu Prahy a Brna. Budou se soustřeďovat na zlepšení komfortu pro zakázníka a kvality vnitřního prostředí. Rekonstrukce a revitalizace jsou nutností pro všechna obchodní centra, která fungují na trhu již delší dobu.

E15: Ovlivňuje byznys obchodních center čím dál silnější prodej přes internet?

Celosvětové marketigové studie ukazují, ze prodej přes internet nemůže bez klasických obchodů dobře fungovat. Současně však prodejci, kteří mají stále silný klasický prodej v obchodech a mají dobře zvládnutý e-commerce, jsou velice hodnotnými nájemci. Dovedou totiž přivést veliké množství zákazníků.