Pietro Filipi se vrací na českou módní mapu. V budoucnu nevylučujeme ani otevření prodejen, říká Skopal

Ruslan Skopal

Ruslan Skopal Zdroj: ASPEN.PR

Šimon Kačírek

Českou oděvní značku Pietro Filipi oživuje po jejím úpadku v roce 2021 společnost DaniDarx, pod kterou mimo jiné spadá i e-shop Trenýrkárna. V blízké době má s módní značkou velké plány, jak popisuje v rozhovoru jeden ze spolumajitelů DaniDarx Ruslan Skopal. A mluví také o výzvách, kterým musí čelit tuzemská e-commerce v době, kdy do Česka vstupuje jeden marketplace za druhým.

V roce 2022 jste skončili ve zhruba třímilionové ztrátě. Jak se od té doby situace vyvíjí?

My jsme se tehdy dohodli s investorem (společnost SPM Invest – pozn. red.), který nám poskytl finanční prostředky k růstu. Díky tomu se nám podařilo zafinancovat byznys tak, abychom mohli expandovat do celé Evropy, vytvořit distribuční centrum pro naše partnery a kupovat nové akvizice. Na byznys se díváme dlouhodobě a v takovém horizontu se nám investice vyplatí. Takže minusy byly, ale řízené a opodstatněné.

Jak se DaniDarx daří letos?

Celkově jsme v prvním pololetí překročili plán zhruba o pět až 10 procent. V druhé polovině jsme zase o nějakých 15 procent pozadu. Je zajímavé vidět, že druhá půlka roku je v našich segmentech jiná, než bychom ji čekali. S ohledem na Vánoce může plno lidí koupě odkládat, což v minulých letech nedělali. Ale nemyslíme si, že by ekonomická situace naší cílové skupiny byla nějak špatná. Obecně v našem segmentu čísla rostou, i když česká e-commerce je pod tlakem.

Jednou z vašich akvizicí byla letos na jaře koupě značky Pietro Filipi, která se v roce 2021 dostala kvůli špatné ekonomické situaci do konkurzu. Jaké s ní máte záměry?

My jsme od insolvence druhým majitelem, před námi ji vlastnila investiční skupina Natland. Měli jsme několik plánů. Tím prvním bylo vytvoření highendové značky (značka vysoké kvality – pozn. red.), kterou jsme potřebovali pro dlouhodobou udržitelnost byznysu. V budoucnu chceme v kooperaci s investorem značku rozšířit, bavíme se o horizontu jednoho roku nebo dvou let. Buď můžeme sami otevřít nějaké obchody, najmout designéry, nebo můžeme značku rozšířit s nějakým partnerem, anebo můžeme koupit nějakou další společnost. Možností je zatím několik.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!