ESG už není jen výhoda, ale nutnost, říká Marek Sláčík z PPF Telecom

Marek Sláčík

Marek Sláčík Zdroj: E15 Tomáš Lébr

Marek Sláčík
2
Fotogalerie

Telekomunikační část skupiny PPF ročně vypustí 859 tisíc tun oxidu uhličitého, z čehož dvě třetiny produkují její dodavatelé. Její cíl je přitom jasný – do roku 2030 chce toto číslo dostat na polovinu. „Do budoucna tedy bude důležité, abychom s dodavateli pracovali na snížení objemu jejich emisí, nebo si dokonce dodavatele vybírali i podle jejich uhlíkové stopy,“ říká šéf zahraniční části PPF Telecom Group Marek Sláčík, který má zároveň v celé skupině na starosti ESG.

PPF Telecom Group nedávno zveřejnila svůj první ESG report. Proč, když v této oblasti ještě nejsou sjednocená pravidla pro hodnocení firem?

Pro nás není důležitý jen reporting, ale především ta filozofie jako taková. Udržitelnost je součástí toho, jak o byznysu přemýšlíme. Naše firmy měly celou řadu udržitelných aktivit dříve, než se koncept ESG objevil. Takže report je prostředek, jak ukázat, co všechno už děláme a čeho chceme konkrétně dosáhnout. Společnost a prostředí, ve kterém podnikáme, se mění, a pokud chceme být za deset patnáct let úspěšní, musíme na změny reagovat. Zároveň víme, že se musíme připravit na dobu, kdy ESG reporting bude povinný. Už jen sběr dat je pro firmu naší velikosti docela náročné cvičení.

Jak rostla cena elektřiny?

Video placeholde
• Videohub

Dostali jste v rámci reportu i celkové ESG skóre, nebo jste jen zhodnotili svůj současný stav a vytyčili si cíle do budoucna?

Pro rating si půjdeme v některém z následujících kroků. Zatím jsme si postavili strategii, podle které chceme udržitelnost rozvíjet, a zavázali jsme se ke konkretním cílům a plánům pro příští roky.

Můžete být konkrétnější?

Například jsme se přihlásili k tomu, že do roku 2030 snížíme naše emise skleníkových plynů na polovinu a budeme směřovat k uhlíkové neutralitě. Vůbec poprvé jsme si zmapovali vlastní uhlíkovou stopu. Dnes jde asi o 859 tisíc tun oxidu uhličitého ročně, což znamená, že toto číslo chceme do osmi let dostat někam na hranici 430 tisíc tun. Spoustu udržitelných aktivit jsme dělali už předtím, než vlna ESG přišla. Jen je teď zastřešujeme formální strategií a cíli na úrovni celé skupiny a budeme je pravidelně vykazovat.

V reportu jste emise skleníkových plynů rozdělili do tří kategorií. Proč?

Protože si myslíme, že to bude časem klíčové. A je to nejlepší praxe. V počátku se sice můžeme soustředit jen na sebe a naši spotřebu, což jsou ty první dvě kategorie, pokud ale budeme chtít plány na snížení emisí do roku 2030 skutečně splnit, budeme muset snížit spotřebu i celého našeho dodavatelského řetězce včetně životního cyklu výrobků. Zjistili jsme, že až dvě třetiny emisí neprodukuje PPF Telecom Group jako taková, ale souhrnně její dodavatelé – například mobilů nebo serverů. Do budoucna tedy bude důležité, abychom s dodavateli pracovali na snížení objemu jejich emisí, nebo si dokonce dodavatele vybírali i podle jejich uhlíkové stopy.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!