Josef Němý: Jak vydělat na fotbalovém Euru

Heineken

Heineken Zdroj: felixtriller, Flickr.com (CC BY 2.0)

Mistrovství Evropy ve fotbale začne ve Francii až za necelé dva měsíce, Société Générale však udělala třiadvacetičlennou nominaci již teď. Ne, žádný z trenérů národních mužstev nebyl odvolán – kolegové pouze vybrali seznam akciových titulů, které by mohly z velké sportovní akce nejvíce těžit. Kdo by si tedy mohl nejvíc ukrojit z koláče, který zahrnuje mimo jiné jednu miliardu eur za televizní práva a další více než miliardu za útraty návštěvníků v dějišti turnaje?

V našem týmu nechybí obvyklé opory, jako jsou pivovary Heineken a Carlsberg nebo výrobce sportovního oblečení Adidas (poslední dvě firmy jsou zároveň oficiálními partnery celého turnaje), a své místo mají jisté také aerolinky Air France, Easyjet a Ryanair.

Do základní jedenáctky se dostal rovněž lídr francouzského hotelového odvětví Accor, největší světová sázková společnost Paddy Power Betfair nebo mediální firma ITV (vlastník britských televizních práv pro Euro). Důvěru od první minuty dostanou i českým fanouškům spíše méně známé francouzské stavební společnosti Eiffage a Vinci.

Výběr Société Générale má samozřejmě připravenu i kvalitní lavičku náhradníků. Za členy základní sestavy mohou zaskočit například francouzské televizní společnosti TF1 a M6 nebo hazardní firma GVC Holdings.

V neposlední řadě se pak do nominace dostala také půjčovna automobilů EuropCar a firma Eurotunnel, která provozuje podmořské vlakové spojení mezi Francií a Anglií. Sportu a investicím zdar!

Autor je analytikem Komerční banky

Pavel Šedlbauer: Český fotbal trpí podvýživou