Octavia na plyn bude o sto tisíc dražší, než základní model

Octavia na zemní plyn

Octavia na zemní plyn Zdroj: ctk

Nová Škoda Octavia G-TEC na zemní plyn, která přijde na trh v červnu, bude stát nejméně 433 900 korun. To je o 99 tisíc korun více, než je cena základního modelu. Automobilka cenu oznámila na ženevském autosalonu. Největší událostí dnešního dne v Ženevě bylo představení švédského vozu Koenigsegg One:1. Ten je v současnosti nejrychlejším sériově vyráběným vozem světa.

Octavia, která je po Citigo druhým modelem značky na zemní plyn, ujede čistě na CNG 410 km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1330 km bez zastávky u čerpací stanice.

„Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ uvedl ředitel zastoupení Škody pro český trh Luboš Vlček. Verze Octavia Combi G-TEC bude startovat na částce 466 900 korun, tedy o 102 tisíc korun nad základním modelem. Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní. Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG. Škoda v Ženevě vsadila na nízkou spotřebu a ekologický pohon, představily se však i stroje u nichž je hlavním měřítkem rychlost.

Ženevský autosalon dnes pokračuje druhým dnem, který je určený pro novináře a o největší událostí se stalo sesazení vozu Bugatti Veyron z postu nejrychlejšího sériově vyráběného vozu světa.

Bugatti VeyronBugatti VeyronBugatti Veyron

O prvenství ho připravil švédský malosériový výrobce Koenigsegg. Ten na ženevském autosalonu představil model One:1, u kterého uvádí maximální rychlost 440 km/h.

Nejrychlejší vůz světa Koenigsegg One:1Nejrychlejší vůz světa Koenigsegg One:1 | Profimedia.czDvoumístný Koenigsegg pohání pětilitrový osmiválec o výkonu přes jeden megawatt respektive 1340 koní. Vůz zrychlí z nuly na 400 km/h za 20 sekund a zpomalit zpět na nulu by měl za deset sekund. Plánuje se výroba méně než deseti kusů.

Konkurenční Bugatti v Ženevě vystavuje dvojici vozů Veyron Grand Sport Vitesse s udávaným výkonem 1200 koní a maximální rychlostí 410 km/h. Další výrobce Pagani u své Zondy R používá šestilitr Mercedes Benz AMG s výkonem 800 koní. Ten výrazně lehčímu vozu proti konkurenci udělí rychlost přes 350 km/h.

Se zásadní novinkou přišlo na autosalonu Porsche, které se se svým hybridním modelem 919 vrací do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Vůz o hmotnosti pouhých 870 kg pohání přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. zatímco jeho výkon směřuje na zadní nápravu, přední náprava je občas poháněná elektromotorem. Konkurovat bude speciálům od Audi nebo Toyoty, které v současnosti závodům dominují.

Ferrari California T
Ferrari California TFerrari California T | archiv autora
Novinka automobilky z Maranella vychází z modelové řady California. Pro letošní rok dostala namísto původního 4,3litrového atmosférického osmiválce 3,8litrový osmiválec twin-turbo s o 49 procent vyšším točivým momentem. Nově na zadní nápravu míří výkon 560 „turbokoní“. Sprint z klidu na stovku zvládne roadster s pevnou skládací střechou za 3,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 316 km/h.
Renault Twingo
Renault TwingoRenault Twingo | archiv autora
Poprvé se Twingo objevilo před dvaceti lety. Třetí generaci oblíbeného mrňouse Renault vyvíjel ve spolupráci s koncernem Daimler (ten na stejném základu vytvoří novou generaci Smartů). Výsledkem spolupráce obou výrobců je vozítko s motorem vzadu. Díky tomuto uspořádání má „maximalizovaný“ rozvor a pyšní se jedním z nejprostornějších interiérů v segmentu A.
Lamborghini Huracán
Lamborghini HuracánLamborghini Huracán | archiv autora
Agresivní křivky nezapřou už na první pohled, do které stáje nový sporťák s elektronickým pohonem všech kol patří. Pokračovatel modelu Galllardo má uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5,2 l naladěný na výkon 610 koní. Akceleruje z klidu na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 9,9 sekundy. Ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 325 km/h.
McLaren 650S
McLaren 650SMcLaren 650S | archiv autora
Britský supersport je ještě dravější a rychlejší než jeho dva největší soupeři. Vpřed ho žene 3,8litrový osmiválec s dvěma turbodmychadly o výkonu 650 koní. Zrychlí z 0–100 km/h za rovné tři sekundy, z 0–200 km/h za 8,4 sekundy. Jeho maximální rychlost je ve znamení trojek – 333 km/h. Vedle kupé bude model 650S dostupný i s otevřenou karoserií. Ve Velké Británii bude stát 195 250 liber (kolem 6,4 milionu korun).
Mercedes-Benz S Coupe
Mercedes-Benz S CoupeMercedes-Benz S Coupe | archiv autora
Německá klasika z nejklasičtějších, nástupce dřívějšího úspěšného modelu CL. Na délku měří majestátní automobil úctyhodných 5027 milimetrů a pohání jej dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 335 kW. Dvojice dveří se vrací ke klasické koncepci, tedy postrádá rámy.