„Při zkoumání všech okolností a faktů, předcházejících tragédii, vyšetřovatelé dospěli ke zjištění, že Timofejev nezákonně připustil posádku k letu, s porušením pravidel bezpečnosti letového provozu. V době katastrofy posádka neměla oprávnění k samostatným letům,“ oznámil mluvčí federálního vyšetřovacího výboru Vladimir Markin.
Podle mluvčího prý Timofejev zařídil na základě padělaných dokumentů kapitánovu licenci, zatímco druhý pilot ještě neukončil přeškolení na letoun Jak-42, a tedy ani neměl příslušné oprávnění. Obviněný, odpovídající v aerolinkách za bezpečnost a organizaci letů, řádně nedohlížel na profesní přípravu posádky. Ale pravidelně ji ze školení odvolával k letům, ačkoliv si byl vědom, že ještě nebyla řádně vycvičena.
Podobně od 5. do 17. září loňského roku se posádka měla školit. Místo toho však 7. září nastoupila do kabiny letounu Jak-42, který měl přepravit tým do Minska k prvnímu zápasu v uplynulé sezoně kontinentální ligy (KHL). Lokomotiv po neštěstí odstoupil ze soutěže, nyní se do KHL vrací.
Vyšetřování vedené Mezistátním leteckým výborem (MAK) skončilo loni v listopadu oznámením, že příčinou tragédie bylo bezděčné brzdění pilota při startu. Posádka prý nebyla dostatečně přeškolena a jeden z pilotů byl pod vlivem léku, který je s řízením letadel neslučitelný. Podle zprávy ruské prokuratury chyboval i letištní personál.