Slavný Newsweek v papírové podobě končí, bude jen online

Newsweek

Newsweek Zdroj: profimedia.cz

Přesun tisku a časopisů k online podobě se už dotknul i takové stálice, kterou je americký časopis Newsweek. Ten příští rok oslaví 80. narozeniny už pouze v digitální podobě – na papíru přestane na konci letošního roku vycházet. Šéfredaktorka a spoluzakladatelka společnosti The Newsweek Daily Beast Tina Brownová dnes oznámila, že poslední číslo v USA vyjde 31. prosince.

Newsweek vychází od roku 1933 a patří k nejznámějším americkým časopisům. Ani jemu se ale nevyhnuly aktuální pohyby na mediálním trhu.

„Zrušení tištěné verze je nesmírně těžký okamžik pro všechny z nás, kdo milujeme romantiku tisku a unikátní týdenní pospolitost těch hektických hodin před páteční uzávěrkou,“ sdělila Brownová. Přes digitální platformu se podle ní chce časopis dostat k většímu počtu čtenářů.

Nová publikace se bude jmenovat Newsweek Global a jak název napovídá, bude existovat pouze jediná verze pro celý svět. Už tedy nebudou edice pro americký, evropský nebo asijský trh. Publikace se podle Brownové zaměří na lidi v pohybu, kteří jsou zvyklí utvářet si vlastní názory.

„Jak se příští rok chystáme oslavit 80 let Newsweeku, musíme mít takovou žurnalistiku, která dá časopisu jeho účel - a také přijme plně digitální budoucnost,“ dodala. Společnost The Daily Beast před dvěma lety spojila síly s Newsweekem, aby se zaměřila na digitální platformu.

NewsweekNewsweek | profimedia.czDigitální podoba Newsweeku je na webu The Daily Beast

Šéfredaktorka Brownová podle agentury AP také uvedla, že v souvislosti s přechodem na digitální verzi očekává propouštění. Nic bližšího už k tomu ale nesdělila.

Newsweek Global bude placená publikace, kterou bude možné číst před počítačové tablety, tak běžně na internetu. Vybraný obsah bude k dispozici i na webu The Daily Beast.

Společnost Daily Beast byla založena teprve před čtyřmi lety a hned po dvou letech existence se spojila s Newsweekem. Jeho majitelem byla do té doby mediální společnost The Washington Post. The Daily Beast tvrdí, že má díky transakci více než 15 milionů unikátních on-line návštěvníků měsíčně, což je jen za poslední rok nárůst o 70 procent.