Čínské MG4 jezdí lépe než řada jeho evropských konkurentů. I když vypadá jako z jiného světa

MG4 Electric

MG4 Electric Zdroj: MG

MG4 Electric
MG4 Electric
MG4 Electric
MG4 Electric
MG4 Electric
9 Fotogalerie
Jan Novotný

Čínu není radno podceňovat. A už vůbec ne čínské státní automobilky a jejich elektromobily. A zvlášť ne ty, které se pyšní evropským názvem. Jako elektrické MG4.

Výstřední MG4 Electric je takovým typickým hybridem dnešního elektromobilového světa. Už na první pohled nezapře asijské geny, pohybuje se mrštně jako čínský desetibojař, ale pyšní se 100 let starým britským brandem původně z Oxfordu. Legendární Morris Garages (zkráceně MG) dnes spadá do majetku  čínským státem ovládaného automobilového giganta SAIC a jeho modely se pomalu dostávají do výběru nejprodávanějších aut nejen v Česku, ale v celé Evropě. 

Žebra a ploutve

MG4 je zatím nejmenším elektrickým vozem od této značky, minimálně do té doby, než přijde na trh ještě menší MG3. Čtyřce vpředu dominují ostře zkosené LED světlomety připomínající žebra ryby. Ty dodávají vozu už na první pohled nekompromisní výraz. Jejich síla dokáže překvapit, jsou skvěle vidět i během dne. Kapota se postupně svažuje a spoluutváří tak jeho nevšední a jedinečný profil. Dravý vzhled této čínské štiky dokreslují ostré křivky ve spodní části čumáku.

MG4 Electric

Z profilu lze rozpoznat standardní siluetu hatchbacku, která ale v tomto případě působí lehčím dojmem. Zadní svítilny z karoserie výrazně vystupují jako jakési žábry, díky čemuž je čtyřka v provozu zcela nezaměnitelná. Mezi svítilnami se táhne světelná linka, která vytváří kompaktní celek kolem ikonického loga MG. Takto vzniklý světelný spojler výtvarně doplňují efektní úzké červené linky na ploše obrácené k nebi. Střechu vzadu zakončují stylová křídla ve tvaru ploutví – vůz se hodně spoléhá na aerodynamiku. Design zadní části uzavírá výrazný difuzor, který v podstatě přechází až v nárazník. Boční linii dominuje výrazné plastování.

Strohý interiér, luxusní sedačky

Zatímco zvenku kolemjdoucí neví, co má obdivovat dřív – netradičními prvky v exteriéru MG přímo oplývá –, uvnitř je o poznání střídmější. Interiér dokonce působí až prázdně. Disponuje dvěma ve srovnání s konkurencí spíše menšími obrazovkami. Jedna miniaturní je za volantem a druhá infotainmentová uprostřed. Sedadla v této příplatkové verzi jsou ale srovnatelná s prémiovými značkami jak v pohodlí, tak i v technice. Elektronicky ovládaná sedadla jsou spolehlivě vyhřívaná. 

Přesto je vidět, že se na interiéru přece jen trochu šetřilo. Středový ostrůvek je přerušený, na jedné straně je loketní opěrka s úložným prostorem a na druhé už panel se zajímavě řešeným kruhovým ovladačem řazení a elektrickou ruční brzdou. Za nimi je pak snadno přístupná bezdrátová nabíječka telefonu. Volant, který už dávno není kulatý, nýbrž zploštělý, skvěle padne do ruky a velmi přesně se ovládá. Jeho výhodou je, že disponuje výhradněfyzickými ovládacími tlačítky. 

MG4 Electric

V základní výbavě je například šest airbagů, palubní nabíječka o výkonu 6,6 kW, adaptivní tempomat, LED lampy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání, litá kola nebo třeba velký balík asistentů. S příplatky si zákazník pořídí lepší vyhřívaná sedadla nebo vyhřívaný volant.

I kvůli příliš malé obrazovce není infotainment snadno ovladatelný. Systém navíc není příliš responzivní a často na dotyk reaguje se zpožděním. Střední obrazovka přitom zajišťuje většinu interakce mezi řidičem a samotným vozem – od přepínání režimu jízdy přes nastavení intenzity rekuperace až po ovládání klimatizace. Právě klimatizace se zejména při řízení ovládá velmi složitě. Na předních, ale i na zadních sedadlech je překvapivě hodně místa, slušný je i zavazadlový prostor, nabízí kapacitu 363 litrů.

Základní výbava Emotion disponuje lithium-železo-fosfátovou baterií, jejíž využitelná kapacita činí 50,8 kWh. To dle metodiky WLTP stačí asi na 350 kilometrů dojezdu v kombinovaném provozu. Dražší varianty Elegance a Luxury se mohou pochlubit nikl-mangan-kobaltovými články s využitelnými 61,7 kWh a dojezdem 450 kilometrů. Ve výbavě Exclusive auto dojede dokonce až 520 kilometrů kombinovaně a až neuvěřitelných 700 po městě. Rekuperace je skutečně obdivuhodná. Baterie jsou umístěny horizontálně, takže celá bateriová jednotka má na výšku pouze 11 centimetrů a ve všech konfiguracích neváží ani půl tuny. 

Zařadit, tudíž jedem

Tlačítko start/stop netřeba hledat. MG4 se startuje jednoduše zařazením jízdy a uvolněním nohy z brzdy. Jde o pozoruhodně hbité auto, ačkoliv výrobce udává ve verzi Exclusive zrychlení 6,5 sekundy, pocitově se vyrovná i rychlejšímu záběru u trojkové Tesly. Pokud milujete efekt zaražení do sedadel při ostrém rozjezdu, MG4 ho dokáže přivodit hravě. Při testu a ostré jízdě místy až 200 kilometrů v hodině klesala kapacita baterie opravdu rozvážně. Velký podíl na tom bezesporu má také tepelné čerpadlo.

MG4 Electric

Udávaný kombinovaný dojezd 500 kilometrů je s lehkou nohou na plynu opravdu dosažitelný. Automobilka samozřejmě nabízí svoji nabíjecí kartu MG Charge, jíž zaplatíte u většiny českých provozovatelů dobíjecích bodů. MG4 má navíc poháněnou zadní nápravu, takže se v kombinaci s elektrikou a nízkou hmotností jedná o mimořádně zábavné auto. Podvozek je příjemně tuhý, a přesto dokáže efektivně žehlit drobné městské nerovnosti. Potěší také výborný rejd a dobře odhlučněná kabina.

Tento malý závoďáček dokáže na silnici zázraky, přestože působí zvenku tak trochu křehkým dojmem. MG s tímto modelem střílí přímo do terče žádané malé elektromobility, která v příštích letech v Evropě zažije boom. Všechny mainstreamové evropské značky by se měly začít třást. 

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!