Není to třeba proto, že zakoupená technika není vhodná pro daný účel? Dáváte zaměstnancům to, co opravdu chtějí a potřebují? Poradili jste se s nimi před nákupem? Pokud ano, učinili jste první krok k dobrému nákupu a k tomu, že techniku, kterou jste pro ně nakoupili, budou také správně využívat. Nicméně zajistit, aby se vaši zaměstnanci mohli vyjádřit k nákupům nové techniky, nestačí. Je třeba je také vzdělávat.
Dobrým začátkem jsou školicí programy. Školení je ale široký pojem a nestačí se zaměřit pouze na jeden aspekt (například na účelnou archivaci dokumentů), a doufat, že to povede k návratnosti veškerých investic do IT. Místo toho je třeba přizpůsobit školení pro každou obchodní jednotku a jasně ukázat, jak konkrétně může technika zvýšit produktivitu a ziskovost. Zároveň je nutné zdůraznit dopad, který má nákup nesprávné techniky na celou organizaci. Školení je potřeba pravidelně opakovat a aktualizovat, protože se neustále mění a vyvíjejí i obchodní nástroje.
Pro lepší návratnost investic do informatiky je nezbytné dobře pochopit, z čeho se IT infrastruktura skládá a jak se využívá, a to nejen v kanceláři, tak při práci odjinud. Jakmile vedoucí pracovníci, kteří v oblasti IT rozhodují, přesně pochopí, s čím pracují, užitek školení je neoddiskutovatelný. Dvě třetiny pracovníků, kteří prošli školením, uvádějí, že při správě informací jsou schopni využívat techniku v plné šíři. Investice často neznamená jen nákup nových systémů, ale obvykle bývá nutné vyhodnotit celou obchodní činnost a chování zaměstnanců, aby se určily způsoby, jak zvýšit produktivitu a ziskovost.
Autorem je společnost Canon. Další zajímavé články a inspiraci pro váš byznys najdete na: www.canon.cz/exceptional