Wizz Air opět chce na londýnskou burzu, potřebuje peníze pro boj s rivaly
Společnost plánovala uvedení svých akcií na londýnskou burzu LSE již loni, v červnu ale plán zrušila s odkazem na rozkolísaný akciový trh v sektoru letecké přepravy. Nyní firma uvedla, že příjmy z prodeje akcií posílí její finanční bilanci, poskytnou přístup k levnému kapitálu a zlepší její pozici v souboji s největšími evropskými konkurenty - irskou Ryanair a britskou EasyJet.
„Jsme a zůstaneme silnými konkurenty,“ řekl šéf firmy József Varadi. Podle něj čeká střední a východní Evropu v segmentu nízkonákladové přepravy další růst, protože tento trh je zde stále méně nasycený než v západní Evropě.
Wizz Air plánuje dokončit uvedení akcií na LSE ještě v tomto čtvrtletí. Primární emise akcií bude sestávat zčásti z prodeje nových akcií a část akcií prodají dosavadní investoři. Další podrobnosti Varadi nesdělil.
Index burzy LSE FTSE100
Maďarské aerolinky loni přepravily 15,8 milionu cestujících, o 17 procent více než v předchozím roce. Letos chtějí pokračovat v rozšiřování své flotily a sítě svých destinací. Na konci loňského roku Wizz Air létal na 355 trasách do 106 destinací ve 37 zemích, včetně České republiky. Společnost má celkem 54 letadel Airbus A320 a počet svých strojů chce do roku 2017 zvýšit na 85.
Wizz Air vznikl v roce 2003 a nyní je největším nízkonákladovým přepravcem ve střední a východní Evropě, kde jeho podíl na trhu činí zhruba 38 procent. Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití či zkrachovaly. Aerolinky mají celkem 18 provozních základen ve střední a východní Evropě, včetně Prahy a Brna.