CRM systém Salesforce zavádí do neziskovek, teď o ně stojí velké firmy

Zdroj: ČTK

Na začátku stál program Nadace Vodafone Rok jinak. Každoročně se do něj hlásí desítky lidí z byznysu s projekty, jejichž cílem je zvýšit know-how neziskového sektoru. Zakladatel společností CRM pro neziskovky a Clouderia Aleš Jeník v něm uspěl v roce 2010. CRM expert se rozhodl pomoci neziskovkám lépe řídit vztahy s dárci. V té době objevil možnosti cloudové platformy Salesforce.

Salesforce poskytuje svou CRM platformu neziskovkám a vzdělávacím institucím zdarma v rámci programu Power of Us. Společnost dnes udává, že s její platformou v tomto režimu pracuje více jak 32 tisíc organizací. Česko nezůstává pozadu, a to právě díky práci Aleše Jeníka a organizace CRM pro neziskovky.

Aby byl plně využit potenciál CRM platformy k řešení potřeb zadavatele, je nezbytné ji odborně implementovat. Tato odbornost je v komerčním sektoru vysoce ceněná. “V nezisku fungujeme na principu dobrovolnictví. Jedním z příjemných bonusů, který tuto práci odlišuje od korporátu, je poměrně rychlé dosažení hmatatelných výsledků. A také fakt, že se jedná o společensky přínosnou práci, která konzultantům přináší nové zkušenosti a kontakty v rámci komunity,“uvádí Aleš Jeník s tím, že dobrovolníci jsou nejčastěji seniorní CRM konzultanti z velkých firem, junioři, ale i studenti IT.

ČTK

Začátkem dubna proběhl v Praze první český Salesforce Hackathon. Soutěž IT expertů, čtyřiadvacetihodinový maraton, jehož cílem bylo připravit CRM řešení pro čtyři významné české neziskové organizace, Adru, Nadaci Open Society Fund, Armádu Spásy a Centrum Paraple. Tato čtyřka již se systémem Salesforce delší dobu pracuje. Třicítka soutěžících pro ně připravila řešení, která budou využita napříč neziskovým sektorem. Jedno z nich například pomůže automatizovat rozesílku potvrzení od daru, s čímž každoročně bojují všechny organizace.

“Tento špičkový CRM systém u nás najdete určitě ve více jak stovce neziskovek. Zhruba polovině z nich jsme poskytli poradenství a polovina od nás má kompletní implementaci. Školíme jejich zaměstnance, poskytujeme jim support a systém dále rozvíjíme,” dodává Jeník s tím, že CRM je významným prvkem digitalizace společností, a to jak komerčních, tak neziskových. Umožňuje významně zvýšit efektivitu práce a přinést klíčové informace o zákaznících či dárcích.

ČTK

Digitalizace je vůbec velké téma. Aleš Jeník ho řeší pod hlavičkou společnosti Clouderia. Primárně se svými konzultanty radí firmám všech velikostí, jak v jejich prostředí efektivně zavést CRM systém. Čerpá ze svých bohatých zkušeností z neziskového sektoru a firmy na to slyší. Na každou společnost je podle něj třeba nahlížet jako na živý organizmus, který vždy vyžaduje komplexní řešení. “Do budoucna nás čeká masivní nástup cloudových řešení, umělé inteligence, internetu věcí a dalších pokročilých technologií. Příležitostí je nespočet a prim budou hrát firmy, které tento trend dokáží zachytit a využít ve svůj prospěch,” dodává Jeník. Obavy z toho, že by v budoucnu lidskou práci nahradily chytré stroje, prý ale nemá. “Trh práce čeká revoluce. To je nesporné. Technologie ale budou především zvyšovat efektivitu lidské práce. Nahradí nekvalifikovanou práci kvalifikovanou, na to se musíme připravit především,” uzavírá Jeník.