Bakala připravil ČD Cargo o stamilionovou zakázku
Informoval o tom deník Dnes. Nákladní dopravce, dceřiná firma Českých drah, neuspěl v tendru Severní energetické (dříve Litvínovská uhelná), která se stala majitelem elektrárny Chvaletice. Smlouvu místo něho získala AWT, a to do konce roku s možností prodloužení.
Od pondělí tak bude každý den sedm třicetivozových vlaků s hnědým uhlím z Třebušic na Mostecku až do chvaletické elektrárny na hranici Pardubického a Středočeského kraje vozit společnost AWT.
O zakázku pro Chvaletice přišlo ještě minulé vedení drah v čele s minulý měsíc odvolaným Petrem Žaludou. „Když jsem nastoupil, bylo mi sděleno, že tuto přepravu bude zajišťovat už jen dopravce AWT,“ řekl deníku nový předseda představenstva Oldřich Mazánek.
„Kromě dopravy zajistíme i operace na vlečce tepelné elektrárny Chvaletice,“ uvedl manažer vnějších vztahů AWT Petr Špetlák. Cargo mělo přijít také o tendr na převoz nových škodovek do Polska, smlouvu dostala od Škody Auto opět firma AWT.
Loni hospodaření ČD Cargo zaznamenalo ztrátu ve výši zhruba dvě miliardy korun, letos v prvním pololetí skončilo v zisku 208 milionů korun. Podle vedení ČD se ale do výsledku promítl prodej lokomotiv za 85 milionů korun do Polska. Zboží přepravilo ČD Cargo v první polovině roku dohromady 35 milionů tun, což je meziroční šestiprocentní pokles.