Čára přes rozpočet: Leo Express nevyjede, nedostal povolení | E15.cz

Inspirativní rozhovory

Inspirativní rozhovory Vstoupit do speciálu

Čára přes rozpočet: Leo Express nevyjede, nedostal povolení

Čára přes rozpočet: Leo Express nevyjede, nedostal povolení
Vlak Leo Express
• 
ZDROJ: Leo Express

ČTK
Jan Šindelář

Velká očekávání a sebevědomá prohlášení managementu vystřídalo fiasko - vstup žlutočerných souprav Leo Expressu na české koleje se odkládá. Vlaky měly první cestující svézt ve středu 7. listopadu, ale Drážní úřad je tam nepustí. Vozy od švýcarského výrobce Stadler totiž nemají všechny potřebné průkazy způsobilosti a chybí jim dokonce některé zkoušky. Pokud by dopravce s cestujícími vyjel, porušil by tím zákon.

„Do zítřka to určitě nestihnou,“ potvrdil serveru E15.cz náměstek technické sekce Drážního úřadu Jiří Karkoš. Čas se přitom firmě krátí i pokud jde o oficiální zahájení provozu 9. prosince, kdy začíná platit nový jízdní řád.

Leo Express potvrdil, že dnes nepřevzal od dodavatelské společnosti Stadler dvě vlakové soupravy, protože Stadler nepředložil kompletní dokumentaci. Schvalovací proces má přitom na starosti výrobce. „Provoz s cestujícími zahájíme po předložení chybějící dokumentace. Nadále platí, že Leo Express vyjede v předstihu k původně plánovanému termínu 9. prosince,“ uvedl dnes majitel firmy Leoš Novotný.

„Chybí jim průkazy způsobilosti k zabezpečovacímu a elektrickému zařízení,“ upřesňuje Karkoš. Nejde přitom prý jen o formální nedostatek, protože dopravce nemá splněné zkoušky, které by otestovaly fungování zabezpečovacího zařízení ve vysokých rychlostech. Ty dopravce v dosavadním režimu nepotřeboval, ale pro jízdu při vyšší než stokilometrové rychlosti je tato zkouška nezbytná, dodal šéf technické sekce Drážního úřadu s tím, že při těchto rychlostech zařízení garantuje včasné zabrzdění vlaku v kritických situacích.

Dopravce chtěl původně 7. listopadu vypravit dva vlaky mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem. Z Prahy měl vůbec první černý vlak s cestujícími vyjet v 13:02 a v opačném směru z Bohumína pět minut po páté hodině odpolední. O den později plánoval dopravce zahájit pravidelný provoz dvou párů vlaků v obou směrech. Ten měl trvat do zavedení nového železničního jízdního řádu, který začíná platit 9. prosince.

Ceny jízdenek na trati Praha-Ostrava:

Dopravce Cena (v Kč) základní/nejnižší Doba jízdy
České dráhy - pendolino 392 / 329 3h 6min.
České dráhy - express 295 / 229 3h 30min.
RegioJet 295 / 210 3h 36min.
Leo Express 290 (průměrná) / 137 3h 15min.

Leo Express na své spoje rovněž minulý týden začal prodávat jízdenky. Podle dřívějšího vyjádření provozního ředitele společnosti Jana Paroubka, bude dopravce v případě, že zahájení provozu nestihne, připraven jízdní doklady cestujícím přerezervovat na jiný termín, nebo jim vrátí peníze.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

Odjezdové časy vlaků Leo Express Praha - Bohumín

04:29+ 06:29 08:29 10:29 12:29 14:09 16:09 18:09 20:09++

Odjezdové časy vlaků Leo Express Bohumín - Praha

04:22+++ 06:22 08:15 10:15 12:15 14:15 15:22++++ 16:22 18:22

+Jede v pracovní den ++ Jede v pátek a v neděli +++ Jede v pracovní den a v sobotu ++++ Jede v neděli

Zdroj: Leo Express

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!