ČD Cargo má nové lokomotivy od Siemensu. S nákupy nekončí

Vectrony budou schopné provozu ve všech okolních zemích včetně Maďarska nebo Rumunska. Odpadá tak složité přepřahání lokomotiv na hranicích. Cargo je chce nasadit především na vlacích s automobily mezi Slovenskem, Českou republikou a Německem.
První stroj ve firemních barvách by měl být představen v červnu na veletrhu Czech Raildays v Ostravě, zbylé lokomotivy by měly dorazit do konce roku. Zařazení nových lokomotiv do svého parku chystají i mateřské České dráhy, půjde o dlouhodobý pronájem deseti strojů pro rychlost 200 kilometrů v hodině. Dráhy je chtějí posílat do Hamburku.
Jako žhavý kandidát připadá v úvahu rovněž Vectron. Stejné lokomotivy už v tuzemsku využívá i RegioJet a LokoTrain. Podle manažera českého Siemense Romana Kokšala už výrobce udal více než tři stovky těchto nově vyvinutých strojů.
Pendolina omladí |
---|
Interiér sedmi pendolin Českých drah projde po deseti letech provozu příští a přespříští rok omlazovací kúrou. Rychlovlaky budou vybaveny novými koberci, čalouněním sedaček, dětským kinem a dalšími vylepšeními. „Každá ze souprav od zahájení svého provozu urazila okolo tří milionů kilometrů a všechny dohromady přepravily osm milionů cestujících,“ uvedl člen představenstva František Bureš. Předpokládané náklady činí 170 milionů korun za všechny soupravy. |