Čedok začne po akvizici létat také z Polska, slibuje i levnější zájezdy

Letoun společnosti Travel Service

Letoun společnosti Travel Service Zdroj: Travel Service

Akvizice české cestovní kanceláře Čedok polskou Itakou už má první hmatatelné výsledky. Klienti Čedoku budou od nastávající zimní sezony létat do exotických destinací přes polskou metropoli. Odtamtud je k teplým mořím, především Karibiku, dopraví velký mezikontinentální letoun.

„Opustíme tím model létání do exotických destinací na malých letadlech,“ řekl deníku E15 generální ředitel Čedoku Radek Drechsler. Propojené firmy přitom zvažují, že by v dalších letech vypravovaly velký letoun přímo z Prahy.

„Před letošní zimou to není reálné z důvodu času, ale nemyslím si, že by český trh nedokázal uživit pár leteckých seriálů na přímých letech z Prahy,“ doplnil šéf cestovky. Čeští rekreanti se nyní ke vzdáleným mořím dostávají převážně letadly Boeing 737 společnosti Travel Service, která ale cestou potřebují mezipřistání.

Cestování širokotrupými stroji skončilo v roce 2010 poté, co České aerolinie vyřadily ze své flotily dálkové „parníky“ Airbus A310. Následné pokusy o znovuzavedení dálkového stroje na český trh ztroskotaly v zárodcích pro nezájem cestovek. Obvyklé zdůvodnění znělo, že český trh je na podobné charterové linky příliš slabý.

Čedok zároveň do svých katalogů zařadí přímé odlety z jihopolských letišť, jisté jsou zatím od letošního podzimu Katovice, následovat by měl Krakov.

V katalogu cestovní kanceláře by se měly objevit také nové exotické destinace. Itaka oznámila ovládnutí české cestovky v úterý. S tržbami přes deset miliard korun a tržním podílem kolem čtyřiceti procent je nový majitel Čedoku jedničkou na polském trhu.

Drechsler: Změna po akvizici bude markantní

Radek DrechslerRadek Drechsler|ctk

Od vstupu polského investora do české cestovní kanceláře očekává ředitel Čedoku Radek Drechsler posílení vyjednávací pozice vůči dodavatelům služeb.

Co vstup Itaky Čedoku přinese?

Jednoznačně půjde o spolupráci s velkým silným tour operátorem. Pro nás jsou základem synergie v nákupech služeb. Od toho si velmi slibujeme, neboť Itaka je velká evropská značka, jejíž nabídka destinací je velmi podobná nárokům a požadavkům českého klienta.

Typicky je to nabídka all inclusive nebo hotelů blízko pláže, ze zemí jsou to pak třeba Řecko, Španělsko, Bulharsko, Egypt nebo Itálie. Plus velmi bohatá nabídka exotických destinací.

Budete mít po spojení s Poláky lepší vyjednávací pozici vůči zahraničním hoteliérům?

Samozřejmě, logicky využijeme sílu Itaky a budeme nakupovat společně. Pokud jsme nakupovali někde třicet pokojů a Itaka sto, tak nově při společném vyjednávání budeme chtít nižší ceny.

Projeví se to v cenách pro českého klienta?

Zcela určitě, zájezdy Čedoku od příští sezony zlevní. Očekávám totiž, že pozice naší cestovní kanceláře posílí také vůči leteckým společnostem a že se dostaneme na nižší ceny letenek. To je ale spíše otázka pro Itaku. Ta využívá hned několik leteckých společností včetně Travel Servisu.

Jaké jste dostal další úkoly od nových majitelů?

Ta situace je poměrně čerstvá, nicméně cílem každého investora je vydělat peníze. Prioritou je rovněž posílit značku Čedok.

Na tuto značku v posledních letech trochu padal prach. Vrátí se cestovka do klání o lídra trhu, kterým kdysi byla?

Itaka jako jednička polského trhu je velice ambiciózní společnost. Předpokládám, že tuto ambici bude mít také na českém trhu. Ta změna bude markantní.