České aerolinie sázejí na linky na Východ

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

České aerolinie (ČSA) sázejí na rozvoj linek na Východ, a tak v nadcházející zimní sezoně přidají nové lety na linkách mezi Prahou, Moskvou, Petrohradem a Samarou, spustí přímou linku mezi Samarou a Karlovými Vary a příští rok otevřou nové linky do Novosibirska a Ufy. V Moskvě to dnes oznámil viceprezident firmy pro obchod a marketing Jiří Marek.

Marek se neobává, že by tyto plány mohly narušit případné obavy cestujících po tragické letecké havárii v Jaroslavli, při které zahynulo tamní hokejové mužstvo Lokomotiv včetně českých reprezentantů Jana Marka, Karla Rachůnka a Josefa Vašíčka.

„V našem případě to nehrozí. Máme obnovené veškeré bezpečnostní audity a certifikace a dlouhodobě patříme k aerolinkám, které nemají žádné rizikové incidenty. Bezpečnost je u nás vždy na prvním místě. Proto věříme, že počet našich cestujících touto tragédií nebude ovlivněn,“ řekl.

ČSA v současnosti postupují restrukturalizaci, ale ani ta by se neměla „východních“ linek dotknout. „Součástí restrukturalizace je orientace na Východ, a tak linky tímto směrem, včetně Moskvy, mají naši prioritu. V případě jakýchkoliv nepravidelností - stávky či technických potíží - bude mít linka do Moskvy vždy prioritu,“ ujistil. V budoucnosti však žádnou stávku pilotů a dalšího personálu nepředpokládá.

Pravidelná letecká doprava mezi Prahou a Moskvou letos slaví 75. výročí. Tehdy let trval deset hodin a vyžadoval pět mezipřistání, letenka však stála 1600 korun. V současnosti linka, provozovaná ČSA a ruským Aeroflotem, zažívá každým rokem dvouciferný nárůst počtu cestujících. Jedinou výjimku představoval krizový rok 2009, loni však počet pasažérů meziročně vzrostl téměř o čtvrtinu.

Jen ČSA mezi oběma metropolemi loni přepravila téměř 300 tisíc cestujících a právě plné vytížení nejdůležitější linky je podle Marka důvodem, proč přibudou další lety, včetně ranního spoje z Moskvy, zvláště vhodného k případnému přesednutí v Praze na další letadla do jiných destinací. Zatím lety z Moskvy využívají především cestující, končící v Česku.

Zatímco z Prahy do Moskvy létají především podnikatelé, mezi Rusy převažují turisté, z nichž dvě třetiny končí v Praze, další pětina pak v Karlových Varech. O obrovském potenciálu tohoto trhu do budoucna podle velvyslance Petra Koláře svědčí i fakt, že zatím jen malá část Rusů vlastní cestovní pas.České aerolinie jako vlajkový letecký dopravce České republiky zajišťují spojení z Prahy nebo přes Prahu do významných destinací v Evropě, Střední Asii, Zakavkazsku či na Blízkém východě. Ve spolupráci se svými partnery nabízí v současné době spojení do 98 destinací v 53 zemích světa.