České dráhy protiprávně odmítly informovat o spolupráci s Kleslovou. Prohrály soud | E15.cz

České dráhy protiprávně odmítly informovat o spolupráci s Kleslovou. Prohrály soud

České dráhy protiprávně odmítly informovat o spolupráci s Kleslovou. Prohrály soud
České dráhy
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

České dráhy postupovaly v rozporu se zákonem, když odmítaly vydat pražskému zastupiteli Adamu Zábranskému (Piráti) informace o spolupráci s někdejší místopředsedkyní hnutí ANO a bývalou starostkou Prahy 10 Radmilou Kleslovou. Rozhodl o tom pražský městský soud v rozsudku, který zveřejnili Piráti. České dráhy podají proti rozsudku kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu.

Kleslová podle médií pro dráhy pracovala od roku 2011 do července 2015, za právní služby dostávala 40 tisíc korun měsíčně. Piráti v roce 2016 žádali od dopravce smlouvu, kterou České dráhy s Kleslovou uzavřely, a také veškerou dokumentaci vzešlou z jejich spolupráce. Dopravce informace neposkytl.

"Chtěl jsem si ověřit, že kumulátorka funkcí Radmila Kleslová reálně ve státních firmách za ty nemalé peníze odváděla nějakou práci. Proto jsem si od každé z nich vyžádal informace o smluvních vztazích. České dráhy mi informace poskytnout odmítly, proto jsem byl donucen je zažalovat," uvedl Zábranský v tiskovém prohlášení.

Soud se v aktuálním rozhodnutí postavil na stranu Zábranského. Nařídil Českým drahám žádost pirátského zastupitele znovu posoudit a také uhradit Zábranskému náklady spojené se soudním řízením.

České dráhy mohou přijít o byznys za miliardy, říká šéf Leo Expressu Köhler

"Společnost České dráhy přistoupí k podání opravného prostředku proti danému rozhodnutí. S ohledem na to, že se tedy jedná o probíhající řízení, nebudeme se k věci dále vyjadřovat," reagoval na zveřejnění rozsudku mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle něj dopravce v minulosti uvedl argumenty, proč nelze požadované dokumenty vydat.

Kleslovou média označovala za pravou ruku předsedy ANO Andreje Babiše. Místopředsednické funkce v ANO se vzdala v září 2015 v souvislosti se smlouvou s ČEZ, kterou kritizoval i Babiš. Dozorčí rada státem ovládané firmy potvrdila, že ČEZ platil Kleslové 100.000 Kč měsíčně. Závažné pochybení ale rada při prověrce plateb nenašla.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!