Česko má dostat peníze EU na tři nové dopravní projekty, včetně D11

Vlasák podle mluvčího europoslanců za ODS Jana Křeliny považuje za největší vítězství dosavadních jednání, že zbylých 69 kilometrů dálnice D11 od Hradce Králové k polské hranici bylo zařazeno do takzvané hlavní evropské sítě. Česko tak při výstavbě bude moci čerpat prostředky z evropských fondů, přičemž realizace se předpokládá do roku 2030. Dálnice povede přes Jaroměř, odkud bude jako rychlostní silnice R11 pokračovat na Trutnov a na polské hranici se napojí na plánovanou dálnici A3.
„Česká republika bodovala i v případě železnic. Na mapu hlavní transevropské sítě se nám podařilo dostat návrh na modernizaci spojení Praha-Mnichov. Prosadili jsme také přidání Brna mezi důležité dopravní uzly, s čímž souvisí i projekt modernizace brněnského nádraží,“ poznamenal v tiskovém sdělení Vlasák.
Problémy podle něj byly s plánovanou silnicí R35/R55, čili severním propojením Prahy s Olomoucí, vedoucím též přes Hradec Králové. „Přestože jde o silniční tah, který má výrazně ulehčit přetížené dálnici D1 a současný ministr dopravy ji vidí jako jednu z národních priorit, Evropská komise ji ve svém původním návrhu nezahrnula mezi stěžejní projekty. Proto jsem se pokusil ji na seznam priorit vrátit a jsem velmi potěšen, že se to povedlo alespoň v podobě studie,“ dodal Vlasák.
Dohodu, které v rámci třístranných jednání dosáhl Evropský parlament spolu s Radou EU a Evropskou komisí, musí ještě formálně potvrdit Rada EU a plénum Evropského parlamentu. Konečné rozhodnutí se nečeká dříve než v září.