Čínská automobilka BAIC vstupuje na český trh. Základem nabídky budou SUV

Beijing BJ60

Beijing BJ60 Zdroj: BAIC

Beijing BJ60
Beijing BJ60
Beijing BJ60
Beijing BJ60
Beijing BJ60
36 Fotogalerie
Roman Šitner , špi

Čínská automobilka BAIC vstoupila na český trh. O vstupu nové značky informoval portál Automakers. Ačkoli česká nabídka zatím není dostupná, dovozce je stejný jako v Polsku, kde jsou aktuálně k dispozici tři SUV modely v letošních i loňských verzích.

Základ nabídky tvoří model Beijing 3, který je o něco menší než Škoda Karoq. V Polsku se letos prodává pouze v jedné variantě za přibližně 500 tisíc korun – česká cena by mohla být mírně nižší kvůli rozdílné DPH. Pod kapotou má benzínový motor 1.5 s výkonem 100 kW, kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou.

Zklamáním jsou ovšem některé technické parametry, zejména spotřeba 8,5 l/100 km a zavazadlový prostor o objemu 390 litrů. Naopak výbava zahrnuje například otevíratelné střešní okno, 17palcová litá kola, parkovací kamery a senzory, metalízu, klimatizaci, LED světla či 8palcový displej s navigací. Chybí však tempomat.

Druhé SUV, Beijing 5, je o 13 cm kratší než Škoda Kodiaq. Nabízí podobně bohatou výbavu, ale technické údaje nejsou přesvědčivé. Používá stejný motor 1.5, avšak s výkonem 130 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Spotřeba dosahuje 9,2 l/100 km, zatímco kufr má kapacitu pouhých 350 litrů. Cena v Česku by mohla být kolem 780 tisíc korun.

Největším modelem je Beijing 7, srovnatelný se Škodou Kodiaq. V Polsku je dostupný v jediné výbavě a s identickým motorem jako Beijing 5. Spotřeba se vyšplhala na 9,5 l/100 km, zavazadlový prostor se pohybuje mezi 410 a 450 litry. Výbava ale zahrnuje elektricky ovládaná a ventilovaná sedadla, panoramatickou střechu, bezklíčový přístup, parkovací asistent, adaptivní tempomat, 19palcová kola, dvouzónovou klimatizaci a 360stupňovou kameru. Cena by mohla být okolo 970 tisíc korun.

Příplatky jsou minimální, zahrnují barvy a možnost přestavby na LPG, což se kvůli vyšší spotřebě může vyplatit. Brzy se v Polsku začnou prodávat také terénní modely BJ30, BJ40 a BJ60.

Úspěch BAIC na českém trhu bude záviset na dovozci a zajištění servisu. Příklad MG ukazuje, že kromě ceny hraje zásadní roli i prodejní zázemí. Distribuci v Česku převezme polská skupina Bemo Motors, která ročně prodá 18 000 vozů různých značek. Podrobnosti o české nabídce a servisu zveřejní brzy.