ČSA zavedou jednotný IT systém Amadeus

ČSA

ČSA Zdroj: profimedia.cz

Letitý problém Českých aerolinií (ČSA) – příliš mnoho informačních systémů – byl nyní konečně vyřešen. ČSA koupily od technologické firmy Amadeus její jednotné řešení pro správu letového řádu a služeb klientům Amadeus Altéa Suite. Cena zveřejněna nebyla.

Podle mluvčí ČSA Hany Hejskové nový jednotný systém především zlepší služby pro cestující. „Cílem přechodu na technologii Amadeus Altéa Suite je zejména zásadní modernizace airline systémů Českých aerolinií a jejich ustálení na jednotné platformě. Nová technologie také znamená výrazné zjednodušení obsluhy systému a v konečném důsledku přispěje k optimalizaci nákladů,“ řekla Hejsková.

Přechod na jednotnou technologickou správu systémů umožní ČSA rozvoj nových, moderních služeb v celém portfoliu činností počínaje rezervacemi přes vystavování a databázi elektronických letenek až po odbavení cestujících a zavazadel.

České aerolinie se dlouhodobě potýkaly s dědictvím z devadesátých let minulého století, kdy na skoro každý IT segment ve firmě, jako je prodej letenek, finance či odbavení cestujících byla pořízena jiná technologie. Nyní ČSA využívají tři platformy, mezi nimi právě i řešení od firmy Amadeus.

Novou technologii ČSA nemohou zavést hned kvůli dobíhajícím smlouvám s dalšími poskytovateli IT. Například s firmou SITA váže České aerolinie od roku 2009 čtyřletý kontrakt za 12 milionu dolarů (250 milionů korun). Výhody jednotného systému tak České aerolinie nevyužijí dříve než na konci letošního roku.

Pro firmu Amadeus je kontrakt s ČSA jedním z největších obchodních úspěchů za první letošní čtvrtletí. Vedle ČSA se komplexní IT řešení podařilo firmě prodat ještě velkým americkým vnitrostátním aerolinkám Southwest Airlines a indonéskému národnímu přepravci Garuda Indonesia. Firma Amadeus očekává, že pomocí technologie, kterou si koupily i ČSA, se odbaví v roce 2014 celosvětově na 735 milionů pasažérů.