„V době, kdy železniční průmysl v Česku i v eurozóně stagnuje, jde o velký úspěch. Těší mě o to víc, že jde o lokomotivu, jejíž vývoj částečně financoval v rámci projektu Výzkum a vývoj modulových dvounápravových dieselelektrických lokomotiv i český stát. Takže tyto prostředky byly opravdu smysluplně vynaloženy. Navíc nám tento projekt pomohl k vývoji nové čtyřnápravové dieselelektrické asynchronní lokomotivy řady 744, kterou jsme letos už představili na několika železničních veletrzích,“ říká Josef Bárta, generální ředitel a předseda představenstva CZ Loko.
Komponenty pro nové lokomotivy 719/TMЭ3 se budou vyrábět v závodech CZ Loko a montovat a oživovat v Bělorusku.
„Je to způsob jak zapojit místní průmysl do zakázek. Stejně postupujeme v Litvě, Lotyšsku nebo Ruské federaci. Zjednodušeně řečeno, nevyvážíme tím jen „železo“, ale zároveň i své know-how. To je pro Česko velmi důležité,“ dodává Josef Bárta.
Provozní náklady, především spotřeba nafty a náklady na údržbu, stejně jako jízdní vlastnosti a ekologie jsou proti starším, stále používaným lokomotivám, výrazně lepší. | Provozní náklady, především spotřeba nafty a náklady na údržbu, stejně jako jízdní vlastnosti a ekologie jsou proti starším, stále používaným lokomotivám, výrazně lepší.
Nová lokomotiva řady 719/TMЭ3 je určena pro lehkou a středně těžkou posunovací službu, může být ale použita i pro lehké traťové výkony. Pojezd tvoří dvě vypružená dvojkolí. Každému dvojkolí přísluší asynchronní trakční motor. Stroj je vybaven elektrodynamickou brzdou. Zdrojem energie je motorgenerátor tvořený spalovacím motorem Caterpillar.