Dálnice D1 u Prahy dostane tichý asfalt za stovky milionů

Začátek dálnice D1 na pražském Chodově

Začátek dálnice D1 na pražském Chodově Zdroj: Martin Pinkas, Euro E15

Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
Rekonstrukce dálnice D1 u sjezdu na Jihlavu
8
Fotogalerie
Ředitelství silnic a dálnic se v úterý 8. července pustí do obnovy dálnice D1 u Prahy. Na osmi kilometrech mezi Chodovem a Průhonicemi dělníci mimo jiné vymění povrch, na část úseku položí moderní asfalt tlumící hluk.

Pro stále těžce zkoušené řidiče to ovšem při cestě po D1 znamená další komplikace. Šestiproudý úsek u metropole je vůbec nejvytíženější dálnicí v zemi, denně tudy projede na 80 tisíc vozidel. ŘSD chce proto při opravách zachovat v každém směru vždy alespoň dva pruhy.

„Na vozovce jsou lokální výtluky, podélné a příčné nerovnosti i trhliny,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Práce letos skončí v říjnu, budou ale pokračovat příští rok na jaře. Za téměř 260 milionů je provedou firmy Eurovia a Colas.

Na tomoto úseku D1 se také poprvé použije komplexní analýza 3D technologií pro zajištění maximální možné rovinatosti vozovky.

Oprava 8,1 km dlouhé pasáže kolem Průhonic je rozdělena na dvě etapy a potrvá celkem 183 dní. První část bude opravena do konce října letošního roku, druhá etapa bude realizována po zimním přerušení prací od dubna do června 2015.

O speciálním „protihlukovém“ asfaltu Eurovia tvrdí, že výrazně snižuje hladinu valivého hluku vznikajícího při styku pneumatiky s povrchem vozovky při zachování velmi dobrých protismykových vlastností. „Hladina hluku se využitím speciálního povrchu dostává na úroveň polovičního dopravního zatížení. A oproti drenážnímu asfaltu je také méně náchylný k zanesení,“ uvádí technici Eurovie.

Obrazem: Jak probíhá rekonstrukce D1: