Dánský speditér DSV expanduje. Koupil část Bakalova Čechofrachtu

Nákladní automobil firmy DSV

Nákladní automobil firmy DSV Zdroj: DSV

vag
Dánská logistická skupina DSV koupila neželezniční aktivity společnosti AWT Čechofracht. Díky této akvizici se v oboru zařadí mezi pětici největších hráčů na českém trhu. Zdvojnásobí tu skladovací kapacity i počty zaměstnanců a její roční tržby se přiblíží dvěma miliardám korun. Fúzi již schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

„Od Čechofrachtu přebíráme silniční, letecké a námořní zasilatelství, mezinárodní sběrné služby, vnitrostátní distribuce a celní deklarace,“ vysvětlil šéf DSV Road Petr Chocholatý. AWT Čechofrachtu zůstává nákladní železniční přeprava, na kterou se hodlá dál soustředit. Cenu transakce společnosti nezveřejnily.

Většina aktivit spolu se 160 zaměstnanci přechází na DSV Road, menšinu se zhruba 30 lidmi přebírá DSV Air & Sea. Obě firmy patří pod dánskou skupinu DSV, která je v evropském měřítku trojkou mezi silničními poskytovateli logistických služeb. V tuzemsku se po transakci dostane mezi pět největších firem, ovládnout by měla zhruba čtyři procenta trhu.

„Od fúze očekáváme rozšíření poskytovaných služeb o vnitrostátní distribuční systém,“ uvedl Chocholatý. Obchod zahrnuje 18 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch v obci Dobrovíz a v pražské Hostivaři.

Dánové dosud v Česku zaměstnávali dvě stovky lidí, jejich počet se tak zdvojnásobí, stejně jako skladovací prostory. Převáděné činnosti od AWT představovaly loni obrat přes 800 milionů korun. Příjmy DSV v roce 2011 dosáhly 1,17 miliardy.

DSV působí v České republice od roku 1998. Loni vybudovala nový terminál v Dobrovízi u Prahy. Pobočky má ještě v Horních Počernicích a v Mošnově u Ostravy. Mateřský holding operuje ve více než 60 zemích. Po celém světě zaměstnává 22 tisíc pracovníků, jeho roční tržby činí téměř šest miliard eur.

Bakala může koupit Čechofracht

Už i logistické haly jsou eko

AWT Čechofracht, který patří do skupiny BXR Group finančníka Zdeňka Bakaly, provozuje kolem 5500 vagonů a 160 lokomotiv, vlastní terminál kombinované dopravy v Ostravě-Paskově a zajišťuje železniční spojení mezi střední Evropou a přístavy v severní Evropě, u Jaderského a Černého moře. Loni vykázal zisk 139 milionů korun a tržby ve výši 4,5 miliardy korun.