DPP tiskne nové jízdenky, výroba vyjde o třetinu levněji

Celkem 21 milionů jednorázových jízdenek si nechal Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vytisknout ve Státní tiskárně cenin. Mezi novými bezpečnostními prvky je podle mluvčí hologram a QR kód, použity jsou také speciální chemické barvy.
„V minulosti jsme zaznamenali občasné případy falšování jízdenek, které samozřejmě snižovaly příjmy dopravního podniku, a proto jsme se rozhodli na jízdenkách zavést nové bezpečnostní prvky, které odpovídají evropským standardům,“ uvedla vedoucí ekonomického úseku Magdalena Češková.
DPP chce vydělávat i na reklamě přímo na jízdenkách
Druhou stranu jízdenky nově podnik využije k reklamním účelům. Jízdenky v současnosti putují do distribuce, do vyprodání budou platit i dosavadní jízdenky. Současná dodávka bude podle mluvčí stačit do konce letošního roku, mezitím chce podnik v tendru vybrat nového dodavatele. Zakázka by měla být brzy vypsána.
DPP za tisk jízdenek dříve platil desítky milionů korun. Kontrakt mezi společností Neograph a DPP měla Neographu zprostředkovat firma Cokeville Asset Inc. se sídlem na Britských Panenských ostrovech. Za tuto službu odváděla Neograph firmě Cokeville 17 haléřů z každé jízdenky. Sám dodavatel přiznával, že výroba jízdenek byla předražená. V kauze padlo několik trestních oznámení. Dopravní podnik se na konci loňského roku s Neographem dohodly na ukončení smlouvy.