DPP tiskne nové jízdenky, výroba vyjde o třetinu levněji

DPP, jízdenky

DPP, jízdenky Zdroj: DPP

ČTK
ČTK , vrb
Pražský dopravní podnik zavádí nové papírové jízdenky. Mají bezpečnostní prvky, které by měly být odolnější vůči případnému falšování. Tisk jízdenek má být o třetinu levnější než v minulosti. Jízdenky podniku dříve dodávala firma Neograph, smlouvu ale provázela podezření, že část peněz za jízdenky putuje na Britské Panenské ostrovy.

Celkem 21 milionů jednorázových jízdenek si nechal Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vytisknout ve Státní tiskárně cenin. Mezi novými bezpečnostními prvky je podle mluvčí hologram a QR kód, použity jsou také speciální chemické barvy.

„V minulosti jsme zaznamenali občasné případy falšování jízdenek, které samozřejmě snižovaly příjmy dopravního podniku, a proto jsme se rozhodli na jízdenkách zavést nové bezpečnostní prvky, které odpovídají evropským standardům,“ uvedla vedoucí ekonomického úseku Magdalena Češková.

DPP chce vydělávat i na reklamě přímo na jízdenkách

Druhou stranu jízdenky nově podnik využije k reklamním účelům. Jízdenky v současnosti putují do distribuce, do vyprodání budou platit i dosavadní jízdenky. Současná dodávka bude podle mluvčí stačit do konce letošního roku, mezitím chce podnik v tendru vybrat nového dodavatele. Zakázka by měla být brzy vypsána.

DPP za tisk jízdenek dříve platil desítky milionů korun. Kontrakt mezi společností Neograph a DPP měla Neographu zprostředkovat firma Cokeville Asset Inc. se sídlem na Britských Panenských ostrovech. Za tuto službu odváděla Neograph firmě Cokeville 17 haléřů z každé jízdenky. Sám dodavatel přiznával, že výroba jízdenek byla předražená. V kauze padlo několik trestních oznámení. Dopravní podnik se na konci loňského roku s Neographem dohodly na ukončení smlouvy.