Dráhy mírně zdražily, počet vlaků na klíčové trati roste | E15.cz

Vše o inovacích

Vše o  inovacích Vstoupit do speciálu

Dráhy mírně zdražily, počet vlaků na klíčové trati roste

Dráhy mírně zdražily, počet vlaků na klíčové trati roste
České dráhy
• 
ZDROJ: profimedia.cz

ČTK

Za jízdenku Českých drah si cestující od dnešního dne mírně připlatili. Vstoupil totiž v platnost nový jízdní řád, ve kterém národní dopravce zdražil kilometrické jízdné o 2,5 procenta. Do 30 kilometrové vzdálenosti stoupla cena jízdenky o korunu, čtyři koruny navíc zaplatili cestující na trase do 100 kilometrů. Kromě tarifů nový řád přinesl více spojů mezi Prahou a Ostravskem a nové železniční dopravce. Konkurenti českých drah zvyšování jízdného nechystají.

„Neděláme žádné významné změny. Pořád platí, že naše nejnižší cena je 137 korun (při cestě z Prahy do Ostravy) ,“ uvedl mluvčí nového železničního dopravce Leo Express Petr Kopáček. Za tuto cenu ale musí cestující jízdenku kupovat se značným předstihem. Ceny jízdného dopravce totiž mění podle poptávky na jednotlivé spoje. Lacinější jsou uprostřed týdne a spíše kolem poledne.

Kromě Leo Expressu, který od nového jízdního řádu přešel ze zkušebního režimu do plného provozu, je novinkou i nástup britské Arrivy na tratě mezi Benešovem, Prahou a Kralupy nad Vltavou. První cestující by dopravce měl svézt na začátku příštího roku. Přesnější datum ale zatím stanovené není. Vstup na trať totiž závisí na tom, kdy dopravci Drážní úřad schválí používání vozidel, uvedl obchodní ředitel železniční divize Arrivy Jaroslav Richter. Starší vozidla původně od německých drah mají nyní schválený zkušební provoz a čekají je ještě technické a bezpečnostní zkoušky.

Ceny jízdného by podle Richtera měly být obdobné jako u Českých drah. Drobné odchylky prý sice budou, společnost se ale nechce cenově profilovat výrazně dráže nebo laciněji než národní dopravce.

ČD pro příští rok plánují nasazení zhruba 200 modernizovaných vozů, například 18 restauračních vagonů nebo 15 vozů vybavených pro přepravu vozíčkářů a jízdních kol. Počet vlaků zvýší v průměru o 105 na 8463 spojů denně. Konkurenční RegioJet v novém řádu vypraví 18 spojů a Leo Express chce od konce letošního roku zvýšit počet spojů z dnešních osmi na původně avizovaných 16.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!