Fušeřina na dráze: zvlněné koleje se řeší už dva roky

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Zřejmě nejkřiklavější případ zfušované práce na kolejích slaví smutné výročí. Zánovní koridor u Kozolup na západ od Plzně neslouží ani po dva roky se vlekoucí reklamaci tak, jak by měl. Nežádoucí zvlnění kolejí a nestabilní svah zapříčinily uzavření jedné koleje a snížení rychlosti na padesát kilometrů v hodině na druhé koleji.

„Snahou je, aby bylo možno zahájit práce na jaře 2013, jakmile nastanou příznivé klimatické podmínky,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Jenže stejně mluvili správci železnic i před rokem, aniž by se cokoli změnilo.

Problém je, že není jasné, kdo vše zavinil. Projektant i stavebník, tedy firmy Sudop Praha a OHL ŽS, reklamaci odmítli. Celou věc tedy řeší soud, který má rozhodnout, kdo za nekvalitní práci nese zodpovědnost. Proces se ale vleče celé měsíce bez jasného verdiktu. Správa železnic proto zároveň s oběma firmami jedná o rychlém řešení situace mimosoudní cestou.

„Součástí probíhajících jednání se Správou železniční dopravní cesty je také příslib sdružení zhotovitelů, že se nebudeme do ukončení jednání k dané záležitosti vyjadřovat,“ sdělila mluvčí OHL ŽS Taťjana Pelíšková.

Na koridoru, o jehož potřebnosti beztak řada odborníků pochybuje, tak zatím stále zůstává úzké hrdlo. Brzdí tak například i vlaky Pendolino, jejichž linky do západních Čech České dráhy od neděle významně posílily.