„Po dokončení detailní projektové dokumentace začínáme s výrobou prvních komponentů. Počítáme, že do poloviny roku dokončíme hrubé práce na karosérii první tramvaje,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Inekonu Josef Hušek.
„Následně nainstalujeme speciální trakční baterie, díky kterým budou naše tramvaje částečně nezávislé na elektrickém vedení. Energii z akumulátorů budou tramvaje využívat na zhruba čtyři kilometry dlouhé trase, na které se budou křížit s linkami trolejbusů,“ vysvětlil Hušek podstatu světové novinky.
Součástí uzavřené smlouvy je i opce na pořízení dalších dvaceti vozidel, kterou může město Seattle rozdělit či převést na jiného zákazníka. „Texaský Dallas, který původně projevil zájem o část této opce, se nakonec rozhodl pro jiné řešení a vypsal vlastní výběrové řízení. Seattle však již projevil zájem o sedmou tramvaj, tedy první z dané opce a nyní o této objednávce jednáme,“ dodal Hušek.
První z šesti tramvají bude kompletně dokončena v Ostravě a finální testy by zde pak měly proběhnout koncem letošního roku. U zbývajících vozidel bude v České republice provedena vždy jen hrubá stavba. Další fáze výroby, jako jsou elektroinstalace či práce na interiéru, zajistí pro Inekon partnerská společnost Pacifica Marine již přímo v Seattlu.