InnoTrans: Na železnici začínají hrát prim oboustranné jednotky

Železniční veletrh InnoTrans

Železniční veletrh InnoTrans Zdroj: Jan Sindelar

Železniční veletrh InnoTrans
Železniční veletrh InnoTrans
Železniční veletrh InnoTrans
Železniční veletrh InnoTrans
Železniční veletrh InnoTrans
30
Fotogalerie
V Berlíně v pátek po pěti dnech končí největší železniční veletrh světa InnoTrans. Akce, která se koná jednou za dva roky, je mimo jiné přehlídkou krásy na kolejích. Zároveň jde o miliardový byznys. Neztratily se tu ani české firmy.

InnoTrans má za sebou osmnáct let a na berlínském výstavišti zabírá stále větší prostor. Venkovní exponáty letos obsadily přes 3,5 kilometru kolejí, veletrh přilákal zhruba 200 výrobců vlaků a dalších železničních technologií. Nebyla nouze ani o premiéry. Jako magnet působil především první exemplář rychlovlaku Frecciarossa 1000 určený italským drahám. Většinu plochy ovšem zaujímaly soupravy pro regionální a také městskou dopravu.

Prohlédněte si fotografie z veletrhu:

Trend na železnici je přitom jasný: odklon od tradičních souprav lokomotiv s vagony a příklon k uceleným obousměrným jednotkám. K takovým patří například zbrusu nové motoráky od polského výrobce Pesa, které si na minulém InnoTransu objednala Deutsche Bahn, vlaky Coradia od Alstomu nebo škodovácké RegioPantery. Siemens například představil variantu svých jednotek Desiro pro londýnskou dopravu.

Dočkali se i čeští příznivci žlutého RegioJetu, který sází na klasiku v podobě odpojitelných vagonů. Po letech čekání ukázal majitel Radim Jančura nový vagon od rumunského výrobce Astra. Vagon je výjimečný tím, že má ve druhé třídě pro každého cestujícího monitor. Jeden takový vůz vyjde na milion eur, RegioJet jich chce zatím koupit deset.

Železniční veletrh InnoTransŽelezniční veletrh InnoTrans | Jan SindelarRadim Jančura sedí ve svém novém vagonu od Astry (Foto: Jan Šindelář/E15).

Novou generaci vlaků Flirt představil švýcarský Stadler, s tramvajemi se snaží uspět Alstom a poprvé i Pesa. Mezi posunovacími lokomotivami zaujal hybrid od Alstomu, který využívá baterie i dieselový motor. Na place se neztratili ani Češi, například plzeňská Škoda, Legios nebo CZ Loko. Chyběl účastník minulého veletrhu Leo Express.