V pondělí bylo obchodování s akciemi aerolinek sedmkrát přerušeno kvůli mimořádným výkyvům. Přestože se společnost obvykle k ceně svých akcií nevyjadřuje, tentokrát její mluvčí Andrew Backover poznamenal, že aktuální volatilita není způsobena nějakou informací ze společnosti.
Podle analytiků by firma mohla požádat o ochranu před věřiteli, aby dosáhla snížení svých nákladů. „Kdy přestanou finančně krvácet,“ ptá se Basili Alukos, analytik Morningstar.
Nastane-li úpadek, akcie společnosti se obvykle stanou bezcennými a nové jsou vydány po dokončení restrukturalizačních kroků.
„Pokud jde o fámy a spekulace o ochraně před věřiteli, rozhodně to není naším cílem,“ uvedl Backover. „Víme, že musíme zlepšit naše výsledky a intezivně se na to zaměřujeme,“ dodal.
Zatímco ostatní letecké společnosti počítají zisky, American Airlines skočily ve druhém čtvrtletí 286 milionů dolarů v mínusu, uvádí Reuters. Alukos upozorňuje také na fakt, že společnost nebyla schopna generovat zisk ani v nejlepších časech pro letecké společnosti v loňském roce.
American Airlines jsou také jediným velkým dopravcem, který neprošel restrukturalizací v době krize leteckého průmyslu. Výsledkem jsou vyšší provozní náklady a mzdové náklady, než má konkurence.
Ve snaze o návrat k zisku chce nahradit starší letadla novějšími stroji s nižší spotřebou pohonných hmot. Plánuje rovněž prodej divize American Eagle.
American Airlines denně přepraví zhruba 275 tisíc lidí. Pokud by firma požádala o bankrotovou ochranu, neznamenalo by to pro cestující pravděpodobně žádné výraznější změny. Konkurenti Delta Air Lines a United Airlines v minulosti prošli bankrotovým režimem, aniž by to nějak narušilo jejich běžný letový provoz, upozornila agentura AP.