„Lokomotiva ale nebude žlutá, jak ji cestující od Regiojetu znají, v údolí Desné bude jezdit v designu místní lokálky,“ sdělil E15.cz šéf tuzemské Arrivy Daniel Adamka. Jesenická lokálka má zeleno-žluto-modro-bílý vzhled.
RegioJet si může dovolit lokomotivu postrádat, neboť nedávno doplnil vozový park pěti Vectrony od Siemensu. Lokomotiva potáhne dva vagony, které patří Arrivě, dříve ale jezdily v dálkové dopravě Deutsche Bahn (řada Bimdz).
Podívejte se na motorový vlak Arrivy, který jezdí v Česku:
Trať v údolí Desné patří spolku tamních obcí, kterému se podařilo dojednat obří dotaci na elektrifikaci. Ta vyšla zhruba na půl miliardy, dokončena byla už loni. Elektrický vlak zatím bude zajišťovat pět párů spojů, což je zhruba třetina provozu. Zbytek obstarají i nadále motoráky, které rovněž provozuje Arriva.
Nasazení elektrických vlaků se neobešlo bez kontroverzí, původní plán totiž počítal s jednotkami Českých drah. V úvahu připadá nasazení ČD od prosince.