Na Slovensko pojede vlak v sobotu ráno, zpět vyrazí v neděli odpoledne. Jeho trasa bude z velké části kopírovat spoje konkurenčních Leo Expressu a RegioJetu, které jezdí denně z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště. Všechny tři firmy své vlaky provozují bez dotací z veřejných rozpočtů.
„Z Trenčína a regionu středního Pováží do Prahy, Olomouce nebo Pardubic dojíždí pravidelně za studiem nebo prací několik set lidí,“ slibuje si velkou vytíženost nového spoje šéf tuzemské Arrivy Daniel Adamka. Vlak celou trať ujede za pět hodin, základní jízdné je 350 korun. Studenti zaplatí o desetinu méně.
Jediná souprava
Adamka ale sází rovněž na cestující, kteří nepojedou celou trasu. Podle něj spoj využijí i pasažéři ze Slovácka či Přerova. Arriva na linku nasadí jediný vlak, který v tuzemsku má. Jde o motorovou jednotku pro 140 cestujících, kterou mohou cestující už týden vídat na spěšné lince mezi Prahou a Benešovem. Tu Arriva zajišťuje pouze ve všední dny, na víkend jí proto zajistí práci na slovenském spoji.
Arriva se přitom netají tím, že chce v tuzemsku proniknout hlavně do dotované dopravy. Liberalizace dotované železnice ale fakticky uvízla na mrtvém bodě. Jedinou státní soutěž na rychlíky mezi Plzní a Mostem zrušil antimonopolní úřad. Ministerstvo dopravy se proti tomu odvolalo.