Křetínského LokoTrain si od Siemensu kupuje první Vectron

Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky

Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky Zdroj: Jan Sindelar, E15

Lokomotiva Vectron v barvách firmy Regiojet
Řídící kabina lokomotivy Vectron firmy Regiojet
Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
3
Fotogalerie
Nákladní železniční společnost EP Cargo začíná naplňovat své letní sliby a posiluje flotilu lokomotiv. Konkrétně jde o nákup moderního stroje Vectron od Siemensu, který se stane součástí vozového parku půjčovny drážních vozidel LokoTrain. Tu EP Cargo ovládlo v červenci, když koupilo 65procentní podíl od zakladatele Evžena Nečase.

Podle Siemensu je to poprvé, co se Vectron dostane do majetku českého dopravce. Stát by se tak mělo v únoru. Cena nebyla zveřejněna, dle dostupných údajů se ale obecně u Vectronů pohybuje kolem sto milionů korun.

„Naše strategie je jednoduchá – pohybovat se flexibilně a bez hranic mezi několika státy. Zvýšený objem přeprav mezi regiony Evropy se neobejde bez použití vícesystémových lokomotiv, aby byla naplněna očekávání zákazníků a požadavky trhu. Bez nové techniky by to nešlo,“ uvedl předseda představenstva EP Cargo Tomáš Novotný.

LokoTrain přitom s Vectrony má zkušenost, neboť tři tyto stroje už provozuje. Lokomotivy ale nejsou v jeho majetku, jde o pětiletý pronájem od leasingové společnosti. Siemens si každopádně se svou rychlostní mašinou připsal v tuzemsku další bod. Z Rakouska pronajaté Vectrony využívá například i RegioJet podnikatele Radima Jančury.

Univerzální lokomotivu Vectron vyvinul Siemens jako nástupce rodiny lokomotiv Eurosprinter, kam patří i známý Taurus Rakouských spolkových drah. Provozní rychlost Vectronu je 200 kilometrů v hodině. Siemensovská lokomotiva jako první na světě splnila normy TSI pro interoperabilitu vysokorychlostní železnice.

EP Cargo je součástí Energetického a průmyslového holdingu, který většinově patří podnikatelům Danielu Křetínskému a Patriku Tkáčovi. Dopravce ročně přepraví téměř čtyři miliony tun nákladu, převážně uhlí. S LokoTrainem má přitom EP Cargo velké plány, především mluví o posílení vozového parku. Kromě pronájmu lokomotiv a dalších vozidel nabízí firma i služby strojvedoucích nebo různá školení drážního personálu.