Leo Express chce dalších 13 vlaků

Majitel Leo Expressu Leoš Novotný

Majitel Leo Expressu Leoš Novotný Zdroj: E15 Anna Vackova

Majitel společnosti Leoš Novotný představuje první soupravu Leo expres
Budoucí konkurent Českých drah, dopravní firma Leo Express, převzal 3. února první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Na snímku je majitel společnosti Leoš Novotný ve třídě Economy.
Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.
Interiér vozu
Interiér vozu
6
Fotogalerie
Dopravní firma Leo Express, která letos chce zahájit provoz na trati z Prahy do Ostravy, jedná o koupi 13 nových vlakových souprav určených pro dálkové trasy v Česku. Jde o další vlaky k dosavadním pěti, které si již firma objednala u švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Informoval o tom mluvčí společnosti Petr Kopáček.

S jakými výrobci firma jedná ani termín dodání vlaků, Kopáček neupřesnil. Podle zdrojů ČTK by je firma chtěla zakoupit letos.

Za pět vlakových souprav Flirt od Stadler Rail AG zaplatila společnost 1,5 miliardy korun. Třináct nových vlakových souprav by ji tak při zachování zhruba stejné ceny vyšlo na několik miliard korun. Majitel společnosti Leoš Novotný v únoru v rozhovoru pro rádio Impuls prohlásil, že Leo Express chce v dalších pěti letech investovat do nových souprav 500 milionů eur (zhruba 12 miliard korun).

Prohlédněte si soupravy Flirt od společnosti Stadler Rail AG

Dopravce se připravuje i na výběrové řízení na provozování vlaků na trati Ostrava-Opava-Krnov-Olomouc. Tendru se kromě Českých drah a Leo Expresu hodlají zúčastnit i dopravci Viamont, Veolia Transport a RegioJet ze skupiny Student Agency patřící brněnskému podnikateli Radimu Jančurovi. Původně měl na tuto trasu vstoupit nový dopravce již v prosinci 2013, ale firmy by prý nestačily sehnat včas vlaky, a tak ministerstvo dopravy chce železnici pro konkurenci otevřít až o rok později. Projednávat to dnes bude vláda.

Vlaky společnosti by podle Novotného mohly jezdit například také na trasách Praha-Vídeň, Praha-Budějovice, Praha-Brno, Praha-Ústí i v Polsku či na Slovensku.