Leo Express chce jezdit do Vídně

Vlak Leo Express

Vlak Leo Express Zdroj: Leo Express

Plný optimismu je v posledních dnech majitel železničního dopravce Leo Express Leoš Novotný. Obsazenost jeho vlaků mezi Prahou a Ostravou se v dubnu vyšplhala téměř na srovnatelnou úroveň s konkurencí. „Blíží se k 80 procentům. Náš projekt se chytl a dává smysl,“ řekl serveru E15.cz Novotný.

Ještě koncem března přitom nejásal. Pro agenturu ČTK mluvil o obsazenosti 45 procent. Za rostoucími čísly může být kromě příchodu jara i cenová válka, která v některých případech srazila cenu jízdenek pod sto korun.

Leo Express se zároveň poohlíží po trzích v okolních zemích. V médiích už proběhly zprávy o expanzi do Polska, tamní specializovaný web Rynek-kolejowy.pl dokonce zveřejnil některé detaily. Podle něj už si Leo Express zažádal o kapacitu na tratích z Varšavy do Krakova, Katovic a Poznaně, učinil tak prý s polským partnerem Dolnośląskie Linie Autobusowe. Server ale zároveň dodává, že kapacitu od polské strany nedostal. Na dotazy E15.cz tamní správce infrastruktury PKP PLK nereagoval.

Polsko nekomentuje ani Novotný, jeho firma se ale podle něj primárně zajímá o Rakousko a Německo. „V Rakousku máme reálnější vize než v Polsku,“ řekl podnikatel. Konkrétně jde o linku Praha – Brno – Vídeň. Tam se ale černo-zlaté vlaky Leo Expressu střetnou s novými railjety Českých drah které budou na lince jezdit od prosince 2014. Leo Express bude navíc pro vídeňský spoj potřebovat nové vlaky. Podle Novotného přichází v úvahu pronájem nebo koupě nových strojů.