Leo Express přetáhl Jančurovi dalšího manažera

Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.

Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Zdroj: ctk

Majitel společnosti Leoš Novotný představuje první soupravu Leo expres
Budoucí konkurent Českých drah, dopravní firma Leo Express, převzal 3. února první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Na snímku je majitel společnosti Leoš Novotný ve třídě Economy.
Interiér vozu
Interiér vozu
Elektrická jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG
6
Fotogalerie
Vlaková společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného přetáhla už druhého vrcholového manažera konkurenčnímu RegioJetu majitele Radima Jančury. Dres od května změní Petr Prchal, provozní ředitel RegioJetu.

Kráčí tak ve stopách svého předchůdce Jana Paroubka, který Jančurův tým opustil na podzim a stal se provozním ředitelem Leo Expressu. Právě Paroubek bývalého přednostu rakovnického depa ČD Prchala do RegioJetu přivedl. „Petr Prchal se rozhodl odejít z osobních důvodů, rozcházíme se v dobrém. Na jeho pozici už máme vyhlášeno výběrové řízení, zájemců je dost,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Podívejte se, jak budou vypadat vlaky Leo Express:

Slova o přátelském rozchodu padala i na podzim u Paroubka. Jak ale tehdy uvedl server iDnes.cz, o úplnou idylku zřejmě nešlo. „Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení,“ řekl serveru nejmenovaný zdroj. Podobné spekulace se rojí i kolem Prchalova odchodu. Přestup potvrdil i Petr Kopáček z Leo Expressu. Podle něj bude Prchal zastávat post vedoucího provozu a bude přímým Parobkovým podřízeným.

RegioJet se v září stal první soukromou společností, která v tuzemsku vypravila vlastní dálkové vlaky. Žluté soupravy konkurují Českým drahám na trase Praha – Ostrava – Havířov. Na stejnou trať hodlá v prosinci vypustit své nové vlakové jednotky od společnosti Stadler i Leo Express. Firma do budoucna počítá s rozšířením provozu i na další tratě. Obě privátní společnosti mají rovněž zájem o provozování dotovaných rychlíků za peníze ministerstva dopravy.