Leo Express skončil za první půlrok ve ztrátě 85 milionů

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Leo Express (foto: Jan Šindelář)

Nováček na českých kolejích společnost Leo Express musela za první půlrok svůj provoz mezi Prahou a Ostravou dotovat. Třetí dopravce na vytížené trati hospodařil se ztrátou 85,5 milionu korun. Majitel Leoš Novotný však zůstává optimistou.

Podle Novotného je Leo Express povedený start-up, přestože firma nakonec skončila v minusu. Tržby za první pololetí letošního roku dokonce předčila očekávání, citoval Novotného web iHNED.cz.

Majitele pěti souprav a konkurenta Českých drah a Regiojetu Radima Jančury přijemně překvapil zejména fakt, že bodu zvratu plánovaného na září 2013 společnost dosáhla dříve.

„Jedeme přesně podle finančního plánu schváleného našimi věřiteli, respektive bankou Credit Suisse. Dokonce jsme teď v červenci překonali tržby proti plánu o šest procent a dosáhli provozního zisku v řádu milionů korun,“ prohlásil Leoš Novotný.

Celkový tržby za prvních šest měsíců dosáhly 86,8 milionu korun. Jak vysvětlil majitel Leoš Novotný, jako u každého start-up projektu jsou tržby v prvním roce ovlivněny pomalými prvními měsíci, kdy k Leo Express cestující postupně nacházejí cestu. Následně ale prokazují vyšší loajalitu než u konkurence a podporující rychlý růst - v průměru o 21 procent měsíčně, vysvětlil Novotný.

V současné dobře patří Leo Expressu 28 procent tržního podílu na nejrentabilnější trati Praha - Ostrava. Za prvních šest měsíců odvezl Leo Express celkem 380 tisíc pasažerů. Po dosažení provozního zisku EBITDA Leš Novotný věří, že v roce 2014 bude mít společnost čistý zisk.